Семінар-нарада для відповідальних за пункти тестування, старших інструкторів з проведення тестування під час проведення основного етапу дослідження PISA-2018 в області, а також для інструкторів з проведення першого циклу моніторингового дослідження стану сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи в області

квітня 12, 2018

11 квітня 2018 року на базі Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського відбувся обласний семінар-нарада для відповідальних за пункти тестування, старших інструкторів з проведення тестування під час проведення основного етапу дослідження PISA-2018 в області, а також для інструкторів з проведення першого циклу моніторингового дослідження стану сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи в області.

У заході взяли участь: Паньків Г.Г., начальник методичного відділу Київського регіонального центру оцінювання якості освіти; Лисенко І.В., проректор з науково-методичної роботи ЧОІППО імені К.Д.Ушинського; методисти відділів моніторингу якості освіти, зовнішнього незалежного оцінювання та атестації закладів освіти та дошкільної та початкової освіти ЧОІППО імені К.Д.Ушинського.

В першій частині наради Паньків Г.Г. висвітлила питання, присвячені організації та проведенню основного етапу міжнародного дослідження PISA-2018 в області. Детально зупинилась на інструкціях для відповідальних за пункти тестування, старших інструкторів з проведення тестування під час проведення основного етапу дослідження PISA-2018.

Друга частина наради була присвячена організації та проведенню першого циклу моніторингового дослідження стану сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи в області.

Начальник методичного відділу КРЦОЯО повідомила, що відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 09 лютого 2018 р. № 118 у квітні-травні 2018 року відбудеться перший цикл моніторингового дослідження стану сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи.

В області моніторингове дослідження планується провести протягом 18-19 квітня 2018 року.

До репрезентативної вибірки для участі в моніторинговому дослідженні обрано десять класів з дев’яти закладів освіти області:

  1. Смяцька загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів Новгород-Сіверської районної ради Чернігівської області;
  2. Куковицький заклад  загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Менської міської  ради Менького району Чернігівської області;
  3. Чернігівська загальноосвітня школа І ступеня № 25 Чернігівської міської ради Чернігівської області – два класи;
  4. Пакульська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів Чернігівської районної ради Чернігівської області;
  5. Трисвятськослобідська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів Чернігівської районної ради Чернігівської області;
  6. Киселівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад» Чернігівської районної ради Чернігівської області;
  7. Семенівський заклад загальної середньої освіти І–ІІІ ступенів № 3 Семенівської міської ради Чернігівської області;
  8. Орлівська загальноосвітня школа I–III ступенів Куликівської районної ради Чернігівської області;
  9. Коломійцівська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів Носівської районної ради Чернігівської області.

Моніторинг дасть змогу зафіксувати стан навчальних досягнень випускників початкової школи напередодні впровадження нового стандарту для початкової школи, а також відслідковувати зміни, що відбуватимуться в результаті запровадження нового стандарту та нових підходів до навчання, починаючи з 2018 року. Передбачено, що аналогічні моніторингові дослідження пройдуть у 2018, 2020, 2022 та 2024 роках – це допоможе оцінити перебіг освітньої реформи і, за потреби, скоригувати її.

Оцінювання закладів освіти, які візьмуть участь у моніторинговому дослідженні 2018 року, не проводитимуть. Методологія дає можливість зробити лише загальну оцінку початкової освіти України, визначити ключові проблеми та надати пропозиції для ухвалення управлінських рішень.

Паньків Г.Г. розглянула всі етапи проведення першого циклу моніторингового дослідження стану сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи й акцентувала увагу присутніх на роботі з технологічною картою інструктора у день проведення моніторингу.

Завершилась нарада-семінар круглим столом.

Учасники семінару отримали інформаційно-методичні матеріали щодо підготовки та проведення міжнародного дослідження PISA-2018 та  першого циклу моніторингового дослідження стану сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи.

Коментувати не дозволено.