Меню Закрити

ФОРМУЄМО КУЛЬТУРУ ЗДОРОВ’Я ДИТЯЧОЇ ОСОБИСТОСТІ

Якщо хочете виростити дитину щасливою,

виростіть її здоровою  (Ж. Ж. Руссо).

Здоров’я – дорогоцінний дар, яким наділяє людину природа. Без нього життя не може бути повноцінним і щасливим. Тому формувати культуру здоров’я особистості потрібно дітям з раннього віку, щоб знання, вміння та навички перетворилися у звичні потреби. Саме з цією метою 07 листопада 2019 р. доцентом кафедри педагогіки та психології Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського Л.І. Лавріненко для директорів та вихователів-методистів закладів дошкільної освіти було проведено науково-методичний кейс-семінар з проблеми «Створення здоров’язбережувального простору для формування культури здоров’я дітей дошкільного віку».

Відкрив семінар завідувач кафедри педагогіки та психології С.Б. Пономаревський, який у своєму виступі зробив акцент на змісті діяльності закладу дошкільної освіти щодо створення здоров’язбережувального простору в умовах сьогодення, наголосив на важливості процесів становлення особистості дитини, розвитку її здібностей, формуванні стійкого інтересу до занять фізичною культурою та навичок здорового способу життя в дошкільному віці.

У виступі доцента Л.І. Лавріненко було розкрито основні поняття педагогіки здоров’я, виокремлено аспекти діяльності педагогів ЗДО щодо збереження здоров’я дошкільнят, зроблено аналіз існуючих здоров’язбережувальних технологій та запропоновано шляхи їх реалізації в сучасному закладі дошкільної освіти, наголошено на важливості валеологічно обґрунтованих видів діяльності дітей дошкільного віку з урахуванням їх базових потреб у саморозвитку, грі, наслідуванні, набутті досвіду тощо.

Цікавим і змістовним був виступ директора ЗДО № 2 санаторного типу туберкульозного профілю м. Прилуки М.В. Савченко, яка зосередила увагу на проведеній експериментальній роботі з проблеми «Створення здоров’язбережувального простору для формування культури здоров’я дітей дошкільного віку», що тривала в садочку з вересня 2015 року до червня 2018 року. Одним із шляхів вирішення завдань експерименту став комплексний підхід до оздоровлення дітей через використання здоров’язбережувальних технологій, без яких неможливий освітній процес сучасного дошкільного закладу. М. Савченко наголосила на важливості допомоги дітям проявити свої власні потенційні можливості, залучити їх до здорового способу життя, формувати любов до спорту через упровадження інноваційних технік, серед яких – технологія фізичного виховання М. Єфименка, «Горизонтальний пластичний балет», «глайдінг», використання «степ-аеробіки» та  «фітбол-гімнастики», а також ігроритміки, дихальної гімнастики за методикою О. Стрельнікової, елементи альтернативної програми STREAM-освіта тощо.

Про використання інтегрально-розвиваючих м’ячів в особистісному зростанні дошкільників йшлося у виступі директорки ЗДО № 58 м. Чернігова Н.Я. Примакової та вихователя-методиста цього ж закладу В.В. Коваленко. Вони цікаво розповіли про значення рухових дій з м’ячем для дитини дошкільного віку, акцентуючи увагу на значенні дидактичних ігор з м’ячем у навчанні елементів грамоти, розвитку дрібної моторики рук, мовного дихання, граматичного ладу мовлення, звукового аналізу слів.

Інструктор з фізичної культури закладу дошкільної освіти № 72 м. Чернігова О.П. Вященко зацікавила слухачів курсів підвищення кваліфікації власним досвідом роботи щодо впровадження дитячих фітнес-програм як засобу зміцнення здоров’я дітей дошкільного віку. Доповідачем проаналізовано окремі фітнес-програми для дошкільнят, серед яких лого-аеробіка, звіро-аеробіка, «качалка» для малюків (тренажери), фітболгімнастика, ритміка та аеробіка, кінезіологічні вправи, хулахупінг, силові вправи, креативна гімнастика, стретчинг.

Учасникам науково-методичного кейс-семінару було презентовано також відеофільм «Акорд здоров’я – мелодія фізичних та духовних струн», ігрові вправи, які сприяють збереженню здоров’я та поліпшенню емоційного стану.

Реліз кафедри педагогіки та психології