Меню Закрити

Представлення освітніх курсів та посібників

12 грудня 2019 року у стінах Міністерства освіти та науки України відбулася презентація актуальних освітніх курсів.

Заступниця міністерки освіти Любомира Степанівна Мандзій представила декілька посібників, які можуть використовуватись у навчальному процесі у загальноосвітній школі: «Нариси із історії Криму», «НАТО — сила, що захищає мирних громадян», «Історія одного міста. Як викладати окремі питання щодо збройної агресії РФ на Сході України», «Вивчаючи міжнародне гуманітарне право в закладах освіти: навчально-методичний посібник».

Усі освітні курси є однаково важливими, адже торкаються тем, що визначають майбутнє нашої держави.

Зокрема у посібнику «Нарис з історії Криму» (Нариси із історії Криму. Додаткові матеріали для вчителя історії (7 та 8 кл.) / Цалик С. М., Мокрогуз О. П., Волошенюк О. В. / За редакцією Волошенюк О. В., Іванова В. Ф., Євтушенко Р. І. — Київ: АУП, ЦВП, 2019. —  71 с.) розвінчуються міфи, що стосуються анексованого півострову у XVIII-XIX століттях. Першим серед низки аргументів, якими Росія виправдовує анексію Криму, є нібито приналежність півострова до етнічних «слов’янських земель». Цей посібник містить матеріали до уроків історії (7 та 8 кл.) і показує, як провадилася політика Російської імперії, спрямована на створення несприятливих умов для кримськотатарського населення, і навпаки, – сприятливих для росіян у 18 столітті. Дана публікація стала можлива завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews.

«Нашою метою було певним чином модернізувати сучасний український підручник, внести інтенцію, декодування саме російських пропагандистських метанаративів у галузі історії» – наголосила менеджер медіаосвітніх програм АУП Оксана Волошенюк.

Важливість розробки даної теми відмітила головна спеціалістка відділу змісту освіти МОН Раїса Євтушенко: «Я вам скажу чесно, з 2014 року я особисто як Головний спеціаліст Міністерства освіти стукала в багато дверей і шукала авторів, шукала якісь фінансові можливості, які б дали змогу створити хоч би щось, що би розвінчувало міфи, які стосуються історії Криму. І я дуже вдячна і АУП, і Internews за те, що відгукнулися на прохання Міністерства освіти, за те, що на сьогоднішній день створений, як на мене, то дуже гарний продукт, яким можуть користуватися усі вчителі 7-8 класів».

Прокоментувала посібник і Валентина Потапова, Українська Гельсінська спілка з прав людини: «Крим окупований 6 років. І, мабуть, це перша спроба зайти з окремими темами Криму до 7-8 класів. Чому для нас це важливо? Мало людей розуміє, що Крим – це наша земля, наші картини, наші пам’ятники, наші парки, наша історія. Тому можливість повернути до 7-8 класів тему Криму – це не лише медіаграмотність, критичне мислення, це ще й достатньо серйозна державна політика в перспективі утримання наших територій у пам’яті наших молодих громадян».

Мокрогуз О. П., завідувач  кафедри суспільних дисциплін та методики їх викладання Чернігівського ОІППО імені К.Д. Ушинського, як один з співавторів, ознайомив присутніх з методичним апаратом даного посібника, який отримав гриф Міністерства освіти і науки України. До кожної з п’яти глав посібника підготовлено по 4-6 завдань, пов’язаних з текстом есе, тестові завдання та відкриті запитання. Завдання носять творчий характер і розширяють рівень знань учнів, адже використовують базові навички медіаграмотності.

Зупинятися на досягнутому колектив авторів не збирається. «Надалі ми плануємо розповідати про Крим, але вже ближче до ХХ століття, тому що там на світовій мапі з’явилася незалежна Україна (УНР, Українська народна республіка), і почалася боротьба за Крим. Мало хто знає, що вже тоді Грушевський і гетьман Скоропадський давали пояснення, чому Крим мусить бути саме українським. І була досить серйозна боротьба за те, щоб Крим відійшов до УНР. На цю тему існує також багато російських міфів, можливо, навіть більше, ніж про XVIII століття. Ці міфи ми хочемо спростувати теж і показати фактами, як то було насправді» – підсумував історик Станіслав Цалик.

Прочитати або скачати посібник «Нарис із історії Криму. Додаткові матеріали для вчителя історії (7 та 8 кл.)» можна за посиланням: http://www.aup.com.ua/dodatkovi-materiali-do-urokiv-istori/

Спецкурс «НАТО – сила, що захищає мирних громадян» був створений у співпраці з авторами Всеукраїнської спілки викладачів суспільних дисциплін і громадянської освіти, зокрема Т. Бакки, Т. Мелещенко, О. Мокрогуза, О. Желіби та інших, та підготовлено за підтримки Уряду Великої Британії.

Про важливість посібника наголосив під час вступного слова представник посольства Великої Британії.

Спецкурс комплексно охоплює основні функції НАТО, концепцію захисту цивільного населення у діяльності ООН, ЄС, миротворчих операцій під різними проводами, заходи НАТО зі зменшення шкоди для цивільного населення; створення безпечного середовища, гібридну агресію РФ (інформаційна війна зі створення іміджу НАТО як агресора).

Автори ознайомили присутніх з розділами посібника, який на сьогодні проходить процедуру грифування у Міністерстві освіти і науки. Крім учнів шкіл, посібник буде корисним і для студентів історичних факультетів педагогічних вишів.