Меню Закрити

«УКРАЇНСЬКИЙ ВИМІР». ЧИСЛО XVII

Напередодні нового навчального року вийшов друком міжнародний збірник науково-педагогічних, методичних статей і матеріалів з України та діаспори «Український вимір», число XVІІ. Видання укладене за матеріалами щорічної міжнародної науково-практичної конференції «Четверті Ушинські читання: українська освіта і культура в історичному розвитку та в умовах викликів інформаційного суспільства», що відбулася в червні з ініціативи кафедри педагогіки та психології ЧОІППО, за підтримки Фундації «Україна-діаспора» та кількох закордонних освітніх українських інституцій. Цього року з відомих причин захід мав вигляд дистанційного спілкування в режимі пленарного засідання.

Коло наукових і методичних освітніх проблем, заявлених у збірнику, є достатньо широким: розділи книги охопили аналіз педагогічної спадщини видатних чернігівських педагогів, питання педагогічної компаративістики, аспекти історії розвитку педагогічної думки в Україні та за кордоном, висвітлення доробку визначних постатей в українському суспільствознавстві, мистецтвознавстві, літературознавстві, фольклористиці, проблеми сучасної практичної психології та психопедагогіки. У сферу уваги авторів потрапили й наукові досягнення української діаспори, проблеми управління в освіті, методичний дискурс у середній та вищій школах, суперечності в царині виховання сучасного молодого покоління. Чимало місця в збірці відведено модерному вирішенню завдань початкової освіти в контексті стратегії Нової української школи, процесам розвитку дошкільної освіти та її інноваційних, експериментальних форм.

Серед авторів нового випуску «Українського виміру» – науковці, методисти, вчителі шкіл, працівники дошкільних закладів з Чернігівщини, Буковини, Рівнинщини, Полтавщини, Сумщини, Київщини, Херсонщини, Хмельниччини, Черкащини, колеги-освітяни з інших країн світу – Канади, Румунії, Литви, Польщі, Білорусі, Молдови, Мозамбіку.

На нашу думку, читачеві цікаво буде познайомитися з матеріалами Ярослава Крапивного (Ніжин) про засади духовності вчителя в науковій спадщині І.А. Зязюна, Ореста Цапа (Вінніпеґ) про трагедію голодомору; Михайла Коропатника (Чернігів) про аспекти політики «коренізації» в Україні та Росії; Ярослави Демко (Вінніпеґ) про «акцію Вісла»; Івана Робчука (Бухарест) щодо вивчення українських говірок Румунії; Альмантаса Самалавічюса (Вільнюс) про українські мотиви в декорі вільнюського бароко; Дмитра Яцюка (Мапуту) про історію українців у Мозамбіку; Станіслава Пономаревського (Чернігів) «Костянтин Ушинський і Микола Гоголь»; Лариси Бодяко (Новгород-Сіверський) про пісні-гуканки в контексті весільного обряду Новгород-Сіверщини; Івони Лучкув (Вроцлав) «Відображення українського колориту «Кобзаря» в перекладі польською мовою»; Людмили Тарасюк (Чернігів) про особливості моніторингу якості навчальних досягнень старшокласників; Алли Нікітченко (Кишинів) про методи навчання української мови в Молдові; Сергія Кравченка (Ладан) про формування демократичного стилю життя учнів; Олени Цимбалюк (Рівне) про професійно-комунікативну діяльность вчителя; Ольги Стребної, Вікторії Роздорожньої (Херсон) про вплив освітнього середовища на розвиток дитини за методикою Гленна Домана; Тетяни Чалої (Чернігів), Світлани Забаровської (Сновськ) про розвиток навичок активного слухання у психологічній практиці; Діани Романовської, Роксолани Мінтянської, Тетяни Москалюк (Чернівці) про психологічне забезпечення інклюзивної освіти; Ганни Якимчук (Київ) про роботу вчителя-логопеда з батьківським ресурсом; Ліни Анищенко, Наталії Бієнко (Чернігів) щодо вивчення окремих аспектів впливу епідемії Сovid-19 на психосоматичні прояви людей та інших колег.

Працівники інституту та слухачі курсів підвищення кваліфікації можуть переглянути матеріали збірника в науково-методичній бібліотеці нашого закладу. Збірка також надходить до кількох провідних книгозбірень України, в тому числі до Державної науково-педагогічної бібліотеки імені В.О. Сухомлинського, Національної бібліотеки імені В.І. Вернадського, Чернігівської універсальної наукової бібліотеки імені В.Г. Короленка тощо, а також замовляється закордонними бібліотеками в 11 країнах світу.

           Реліз кафедри педагогіки та психології