Від 07 до 18 вересня 2020 року на базі ЧОІППО імені К.Д.Ушинського (далі – інститут) проведено підвищення кваліфікації за дистанційною формою навчання.
28 досвідчених педагогів-організаторів з Бахмацького, Борзнянского, Корюківського, Ніжинського, Прилуцького, Ріпкинського, Талалаївського, Чернігівського районів, міст Чернігова, Ніжина, Новгород-Сіверського, Прилук та Бобровицької, Варвинської, Городнянської, Гончарівської, Коропської, Корюківської, Козелецької, Михайло-Коцюбинської, Озерянської, Парафіївської, Сновської об’єднаних територіальних громад приєдналися до спільноти «Педагоги-організатори ЧОІППО 07.09.2020» у Viber (адміністратор – Кончиц Інна, методист відділу виховної роботи і здорового способу життя ЧОІППО імені К.Д.Ушинського) та ознайомились з правилами групи, отримали доступ до навчальних матеріалів.
Навчальні матеріали настановної сесії було розміщено на дистанційній платформі інституту для самостійного опрацювання слухачами.
Під час настановної сесії на платформі Zoom частину занять було проведено в онлайн режимі, а саме: «Підвищення кваліфікації педагогічних працівників: нові можливості» (Лисенко І.В., проректор інституту), «Інфодемія в сучасному інформаційному просторі» (Мокрогуз О.П., завідувач кафедри інституту), «Презентація методу медіації для педагогічних працівників» (Третиннікова Л.А., методист НМЦ ПССР ЧО інституту). Відеозапис онлайн-занять розміщено на дистанційній платформі інституту.
Протягом двох тижнів навчання слухачі обговорювали у Viber-групі актуальні питання організації виховної роботи, ділились досвідом використання різних форм (методів) організації виховних заходів в умовах карантинних обмежень та дистанційного навчання.
До найпоширеніших форм проведення виховних заходів, на думку педагогів, можна віднести: онлайн-подорожі, челенджі, онлайн-конкурси фото, відео, малюнків тощо (див. Рис. 1)
Рис. 1. Форми організації виховних заходів в умовах карантинних обмежень та дистанційного навчання
На заліковій сесії слухачі підвищували мовленнєву та соціальну компетентності, взяли участь у онлайн обговоренні запропонованих тем, а саме: «Культура мовлення педагога» (Молочко, ст. викладач кафедри інституту), «Запобігання проявів насильства в діяльності закладів освіти» (Лісовецька І.М., методист методист НМЦ ПССР ЧО інституту), «Використання квест технологій в освітньому процесі сучасного закладу освіти» (Кончиц І.П., методист інституту).
Після опрацювання запропонованих тем педагоги-організатори пройшли залікове тестування. Найбільшу кількість балів (23 із 25) набрала Бабич Юлія, педагог-організатор Ніжинської ЗОШ І-ІІІ ст. №4 Ніжинської міської ради.
Залікове заняття для педагогів-організаторів проходило у формі вебквесту «Подорож містечком педагогічної майстерності педагога-організатора» за підготовленими матеріалами Інни Кончиц. Технічне оформлення вебквесту забезпечив Андрій Сук – старший викладач інституту.
Тема залікового заняття «Використання квест технологій в освітньому процесі сучасного закладу освіти» була обрана невипадково, адже організовуючи для здобувачів освіти виховні заходи з використанням дистанційних технологій педагог-організатор сприяє формуванню у них ключових компетентностей, закладених в основу Концепції Нової української школи.
Наполегливо йти до мети, долати перешкоди, діяти в команді та використовувати набуті знання в реальних ситуаціях – уміння, які необхідно закладати в дитині змалку, прагнучи виховати успішну особистість. Формувати ці вміння допомагають педагогу-організатору активні ігрові технології, які використовуються, у тому числі, і у виховній діяльності. До таких технологій належить квест-технологія, увага до якої посилилася у зв’язку з упровадженням саме діяльнісного, компетентнісного та ігрового підходів до освіти. Отже, квест-технології виконують не тільки освітню та розвивальну функції, а й виховну.
Переможець вебквесту визначався за мінімальним часом, витраченим на правильне виконання усіх завдань. Перемогу у вебквесті здобула Тарасенко Людмила – педагог-організатор Комунального навчального закладу Гончарівська гімназія Гончарівської селищної ради Чернігівського району.
ІІ і ІІІ місце відповідно зайняли Папка Ніна – педагог-організатор Шабалинівської ЗОШ І-ІІІ ст. Коропської селищної ради та Прокопець Тетяна – педагог-організатор Іваницької ЗОШ І-ІІІ ст. Парафіївської селищної ради. Переможці вебквесту отримають подарунки.
По закінченню навчання педагоги-організатори взяли участь у Viber-опитуванні щодо якості проведення навчання за очно-дистанційною формою.
Лише 7% слухачів мали проблеми з доступом до навчальних матеріалів, розміщених на дистанційній платформі інституту. Попри всі технічні труднощі, слухачі зазначили, що користь від навчання була стовідсотковою.
Педагог-організатор – людина у постійному творчому пошуку, порадник, котрий допомагає включатися в різноманітні види діяльності, формує і згуртовує колектив, організовує колективну творчу діяльність.
Своєю активною участю у підвищенні кваліфікації педагоги-організатори підтвердили свою обізнаність, активну позицію щодо виконання своїх професійних обов’язків та педагогічну майстерність.
Інна КОНЧИЦ, методист відділу виховної роботи і здорового способу життя ЧОІППО імені К.Д.Ушинського