Меню Закрити

«Медіації як інноваційній метод вирішення конфліктів. Практична складова» – обласний вебінар для педагогічних працівників та працівників психологічної служби

24 лютого 2021 року Навчально-методичним центром психологічної служби у системі освіти Чернігівської області за організаційної підтримки відділу планування в системі підвищення кваліфікації  на базі Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського проведено обласний вебінар для педагогічних працівників та працівників психологічної служби «Медіації як інноваційній метод вирішення конфліктів. Практична складова». Подібні заходи вже традиційно проводяться з метою обміну досвідом працівників, які впроваджують метод медіації у своїх освітніх закладах та інформування зацікавлених осіб із числа педагогічних працівників закладів освіти області щодо його специфіки та дієвості.

Відкрила захід Олена Антоненко, директор Навчально-методичного центру психологічної служби у системі освіти Чернігівської області Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти  імені К.Д. Ушинського, яка наголосила на важливості медіації як інноваційного методу вирішення конфліктів та ролі працівників психологічної служби системи освіти у миробудуванні. Модератором заходу виступила Людмила Третиннікова, методист Навчально-методичного центру психологічної служби у системі освіти Чернігівської області. Людмила Андріївна проаналізувала сучасний стан та окреслила перспективи впровадження відновних технік, методу медіації в Чернігівській області.

Цікавими та корисними стали для учасників виступи спікерів із числа працівників психологічної служби області, які мають досвід впровадження методу медіації в своїх закладах освіти, зокрема:

Юлії Песоцької, соціального педагога Менського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів ім. Т.Г. Шевченка Менської міської ради Менського району Чернігівської області та Катерини Радченко, соціального педагога Корюківської гімназії Корюківської міської ради Чернігівської області, в закладах освіти яких за методом медіації працюють підготовлені медіатори із числа педагогічних працівників.

Лаліти Ведь, соціального педагога Чернігівського колегіуму №11 Чернігівської міської ради Чернігівської області – у закладі освіти діє Шкільна служба порозуміння на чолі із підготовленим фахівцем.

Анни Дондик, соціального педагога опорного закладу Менської гімназії Менської міської ради Менського району Чернігівської області – у закладі освіти діє Шкільна служба порозуміння за методом «рівний-рівному».

Олени Пінчук, соціального педагога та Інни Мажуги, практичного психолога Ріпкинського опорного закладу загальньої середньої освіти І-ІІІ ступенів Ріпкинської селищної ради Чернігівської області; Надії Сидорець, практичного психолога та соціального педагога Ніжинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №15 Ніжинської міської ради Чернігівської області – у закладах освіти діє Шкільна служба порозуміння та команда із числа педагогічних працівників, яка пройшла навчання за проєктом «Мирна школа»

Ефективну систему застосування методу медіації у розбудові безпечного освітнього середовища було презентовано Світланою Поклад, методистом Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти Чернігівської області. Більш детально про досвід впровадження медіацій працівниками психологічної служби закладів професійної (професійно-технічної) освіти за посиланням https://www.facebook.com/groups/749161438570383/permalink/1283080248511830/

Представлений досвід учасників вебінару є цінним надбанням для освітнього процесу в цілому та психологічної служби системи освіти Чернігівської області зокрема.

Із метою мотивування до подальшої роботи щодо формування у дітей навичок мирного розв’язання конфліктів та зацікавлення методом медіації педагогічних працівників було представлено історію успіху Шкільної служби порозуміння Жмеринської ЗЗСО №5 «Коло друзів» (Оксана Дацко медіаторка Національної мережі медіаторів/медіаторок тренеркою ГО «Ла Страда-Україна», заступник директора з навчально-виховної роботи опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №5 комунальної власності Жмеринської міської об`єднаної територіальної громади Вінницької області).

Також для ознайомлення із методом медіації учасники вебінару прослухали виступ «Техніки ефективної комунікації» Тетяни Войцях, медіаторки Національної мережі медіаторів/медіаторок тренерка ГО «Ла Страда-Україна», тренерки ТОВ Тренінгова компанія «Олерус» та взяли участь у онлайн-тренінгу «Комунікативні навички медіатора. Практика хорошого запитання» Катерини Данькової, керівника програм Чернігівського громадського комітету захисту прав людини, яка розкрила алгоритм створення Шкільних служб порозуміння.

Участь у заході взяли 55 осіб із числа педагогічних працівників та працівників психологічної служби системи освіти.

 Упровадження методу медіації у Чернігівській області

Упровадження методу медіації у Чернігівській області розпочато із 2017 року через підготовку медіаторів із числа педагогічних працівників та працівників психологічної служби системи освіти області в рамках навчання за програмою підвищення кваліфікації «Базові навички медіатора в навчальному закладі. Забезпечення участі жінок і дітей у вирішенні конфліктів та миробудуванні» на базі Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського та виїзних триденних навчальних семінарах «Базові навички медіатора в навчальному закладі».

http://choippo.edu.ua/?p=29721

http://choippo.edu.ua/?p=27680

http://choippo.edu.ua/?p=28120

Враховуючи вимоги часу та перехід на дистанційну форму навчання від 19 жовтня до 30 жовтня 2020 року на базі ЧОІППО
імені К.Д. Ушинського проведено навчання за програмою підвищення кваліфікації для практичних психологів і соціальних педагогів «Базові навички медіатора в освітньому закладі. Забезпечення участі жінок і дітей у вирішенні конфліктів» у дистанційному форматі.

https://www.facebook.com/groups/659729744226722/permalink/1484547425078279/

Наразі в області 136 педагогічних працівників пройшли навчання за методом медіації та отримали знання з основ миробудування в освітньому закладі.