Меню Закрити

Семінар для фахівців інклюзивно-ресурсних центрів області з проблеми «Альтернативна комунікація як засіб реабілітації дітей з особливими освітніми потребами»

23 вересня 2021 року у Чернігівському обласному інституті
післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського відбувся обласний cемінар для фахівців інклюзивно-ресурсних центрів з проблеми «Альтернативна комунікація як засіб реабілітації дітей з особливими освітніми потребами».
З вітальним словом до учасників семінару звернувся Анатолій Заліський, канд. філософ. наук, ректор ЧОІППО імені К.Д. Ушинського, який наголосив на актуальних питаннях реалізації Концепції «Нова українська школа», зокрема впровадженні інклюзивного навчання.
Про здобутки та досягнення інклюзивного навчання в області за останні роки, розбудову мережі інклюзивно-ресурсних центрів, які здійснюють на сьогодні системний кваліфікований супровід близько трьох тисяч дітей з особливими освітніми потребами, висвітлила у своєму виступі Олена Соронович, заступник начальника Управління – начальник відділу загальної середньої та корекційної освіти.
Завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Наталія
Кравченко акцентувала увагу присутніх на діяльності ІРЦ в умовах оновленого чинного законодавства в сфері інклюзивної освіти.
З великою зацікавленістю фахівці ІРЦ слухали Олену Дробот, кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника відділу навчання жестової мови Інституту спеціальної педагогіки та психології імені Миколи Ярмаченка. У своїй презентації вона висвітлила сучасний погляд на жестову мову, її роль у
житті людей з порушенням слуху, нові підходи до використання жестової мови в різних сферах діяльності як осіб з ООП, так і нормотипових дітей та дорослих.
Про використання засобів альтернативної допоміжної комунікації в роботі з немовленнєвими дітьми в умовах інклюзивного навчання говорила Ніна Пименова, методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти ЧОІППО імені К.Д.Ушинського.
Оксана Шаркевич, методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти, у своєму виступі розкрила питання використання асистивних технологій в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами, які покращують якість життя людей з комунікативними проблемами.
Усього у семінарі взяли участь 23 фахівці ІРЦ (директори, учителі дефектологи, практичні психологи).
Усі учасники мали можливість у ході круглого столу поділитись досвідом роботи з даної проблеми, отримати презентаційні матеріали, які зможуть використовувати у своїй практичній діяльності.
Наталія КРАВЧЕНКО
Ніна ПИМЕНОВА