Розгляд та обговорення теми «Інноваційні рішення в дошкільній освіті: досвід упровадження» у контексті сучасних методичних підходів із проєкцією на площину досвіду організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти області відбулися на засіданні учасників обласної школи консультантів ЦПРПП із дошкільної освіти, директорів, вихователів-методистів закладів дошкільної освіти 09 грудня 2021 року.
Головні питання, які було проаналізовано під час заходу:
- особливості організації харчування в закладах дошкільної освіти: нові вимоги;
- сучасні підходи до планування роботи закладу дошкільної освіти;
- планування освітнього процесу за технологією методичного конструктора;
- моніторингове дослідження якості дошкільної освіти за методикою ECERS-3: досвід регіональних експертів.
У роботі вебінару взяла участь Валентина Цісельська, завідувачка Чернігівського дошкільного навчального закладу № 52 «Сонечко» Чернігівської міської ради, яка надала глибокий аналіз змінам у нормативно-правових засадах щодо нових норм та підходів в організації харчування дітей дошкільного віку.
Творчим досвідом, рекомендаціями щодо сучасних підходів до планування роботи, змісту розділів річного плану закладу дошкільної освіти, поділилися Світлана Нікітченко, завідувачка та Тетяна Череватенко, вихователь-методист, Чернігівського дошкільного навчального закладу №1, центру інтелектуального та фізичного розвитку дитини Чернігівської міської ради. Зокрема, Світлана Володимирівна надала ґрунтовні роз’яснення та практичні поради для проведення самооцінювання внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладі.
Як допомогти вихователю в плануванні та навчально-методичному забезпеченні освітнього процесу, аби педагог мав змогу приділяти більше часу повноцінній взаємодії з дітьми – ділилася досвідом Олена Коваль, вихователь Чернігівського дошкільного навчального закладу № 75 «Калинонька» Чернігівської міської ради. Олена Олександрівна зауважила, що значимою ознакою планування та організації освітнього процесу в закладі дошкільної освіти є свобода вибору власної стратегії руху до якості освіти та врахування принципу інтеграції при плануванні за технологією методичного конструктора Наталії Гавриш.
У листопаді-грудні 2021 року вперше в області проведено основний етап дослідження щодо оцінювання освітнього процесу за міжнародною методикою ECERS-3, яка є орієнтиром для забезпечення якісного дошкілля.
Оцінювання провели сертифіковані регіональні експерти ECERS у п’яти закладах дошкільної освіти області. Керуючись рекомендаціями даної методики, регіональні експерти: Наталія Кутеньова, Тетяна Череватенко, надали роз’яснення учасникам вебінару щодо особливості методики, специфіки застосування її шкал, параметрів, індикаторів та показників для оцінювання якості освітнього середовища закладів.
Педагоги області отримали практичну користь від спілкування з колегами і висловили слова вдячності за дієвий методичний захід, професійну компетентність та розбудову якісної дошкільної освіти регіону.