13 вересня 2024 року на базі Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д.Ушинського ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти проведено онлайн-секцію для директорів інклюзивно-ресурсних центрів «Актуальні питання діяльності інклюзивно-ресурсних центрів у 2024-2025 навчальному році».
З вітальним словом до учасників заходу звернувся ректор Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського Заліський Анатолій Андрійович, кандидат філософських наук, доцент, заслужений працівник освіти України.
У рамках проведення онлайн-секції було висвітлено ряд питань, зокрема:
актуальні питання діяльності інклюзивно-ресурсних центрів у 2024-2025 н.р. (Наталія Кравченко, завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти);
алгоритм замовлення документів про освіту для учнів з ООП (Олександр Іллєнко, завідувач відділу інформаційної та видавничої діяльності);
пріоритетні напрями співпраці ІРЦ з недержавними установами, що надають послуги особам з ООП (Оксана Шаркевич, методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти);
робота фахівців ІРЦ на порталі «Україна. Інклюзія» (Ніна Пименова, методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти);
методичний міст: «Актуальні питання діяльності інклюзивно-ресурсних центрів у 2024-2025 н.р» (Наталія Кравченко, Ніна Пименова, Оксана Шаркевич, Людмила Гальонка);
презентація освітньої програми в межах ініціативи «Стаємо сильнішими разом!» проекту «ДЕСАЙД» «Відновлення спроможності інклюзивно-ресурсних центрів забезпечувати якісні послуги в громадах в умовах війни» (Наталія Кравченко, майстер-тренер програми).
Метою онлайн-секції було сприяти підвищенню якості послуг, що надаються дітям з ООП, обговорити нові методики, законодавчі зміни та перспективи розвитку інклюзивної освіти в умовах сучасних викликів.
Учасники обговорили виклики, з якими стикаються ІРЦ у новому навчальному році, зокрема зміни в законодавстві та нові вимоги до забезпечення освітнього процесу для дітей з ООП. Також обговорювалися питання доступності та підвищення якості освітніх послуг, які надаються ІРЦ.
Одним із ключових моментів онлайн-секції став розгляд процедури замовлення документів про освіту для учнів з особливими освітніми потребами. Фахівці отримали чіткий алгоритм дій щодо правильного оформлення документів, включаючи процеси підготовки, подачі та затвердження документів на різних етапах навчання. Це питання є вкрай важливим для забезпечення безперервності навчального процесу та утримання прав дітей з ООП на отримання якісної освіти.
Обговорювалися можливості розширення співпраці ІРЦ з недержавними організаціями, що надають допомогу та послуги дітям з ООП. Також увага приділялася питанням формування спільних програм реабілітації та адаптації, залучення додаткових ресурсів, розробці стратегії співпраці з громадськими та благодійними організаціями для підвищення якості послуг. Учасники вебінару наголосили на важливості побудови міжсекторних партнерств, що може більш ефективно вирішувати проблеми дітей з ООП.
Учасники ознайомилися з новими можливостями національного порталу «Україна. Інклюзія», який надає широкий спектр інформаційних ресурсів для роботи фахівців ІРЦ. Портал дозволяє обмінюватися досвідом, методичними матеріалами та успішними кейсами. Він також надає доступ до актуальних нормативно-правових документів та інноваційних інструментів, які сприяють покращенню якості інклюзивної освіти.
Важливою частиною вебінару стала презентація освітньої програми в межах проєкту «ДЕСАЙД» під назвою «Відновлення сприятливості інклюзивно-ресурсних центрів для забезпечення якісних послуг у громадах в умовах війни». Ця ініціатива спрямована на підвищення спроможності ІРЦ в умовах військових дій. Програма передбачає надання технічної підтримки, навчання персоналу, а також впровадження нових підходів до роботи з дітьми, які постраждали від війни. Учасники високо оцінили цей проект, вважаючи його вкрай необхідним у сучасних умовах.
У заході взяли участь 16 директорів та 1 завідувач філії інклюзивно-ресурсних центрів Чернігівської області.
Людмила Гальонка,
методист РЦПІО