Меню Закрити

«Інклюзивна освіта – від основ до практики»

10 жовтня 2024 року в рамках підвищення кваліфікації педагогічних працівників різного фаху кафедрою педагогіки, корекційної освіти та менеджменту в Чернігівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського було проведено обласний вебінар науково-педагогічних, педагогічних працівників з теми «Інклюзивна освіта – від основ до практики».

З вітальним словом до присутніх звернувся Довбня В.М., проректор з науково-педагогічної роботи, доктор філософських наук, доцент, який акцентував увагу на новій парадигмі освіти як суб’єкт-суб’єктній комунікативній взаємодії «Людина – людина», співтворчості учителя і учня, що закладає основи цивілізаційної суб’єктності нашої держави; на значимості для інклюзивного навчання сучасної філософії освіти, яка все більше стає філософією людяності, толерантності, терпимості.

На шляхи ефективного впровадження інклюзивного навчання, специфічність методик навчання дітей з особливими освітніми потребами, дієвих педагогічних прийомах для вчителя та асистента вчителя і соціалізацію особистості був зорієнтований виступ доцента кафедри педагогіки, корекційної освіти та менеджменту, кандидата історичних наук, доцента Лавріненко Л. І.

У виступі Іваницької Н. А., директора Чернігівськоої гімназії № 35, кандидата педагогічних наук виокремлено питання професійної взаємодії вчителів початкової та базової школи в умовах інклюзивного навчання, теоретичного обґрунтування умов формування дослідницьких компетнетностей учасників освітнього процесу під час вивчення інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у початковій школі та «Пізнаємо природу» у базовій школі.

Про використання електронних освітніх ресурсів для навчання учнів з особливими освітніми потребами в початковій школі розповіла учитель інклюзивного класу Чернігівської гімназії № 35 Федорченко О. П. Доповідач виокремила питання теоретичного обгрунтування умов формування дослідницьких компетнетностей вчителів початкових класів при вивченні інтегрованого курсу «Я досліджую світ» та представила приклади практичного застосування алгоритмів організації короткотривалих завдань дослідницького характеру: дослідження-розпізнавання, дослідження-спостереження, дослідження-пошуку для дітей з порушеннями розвитку.

Кетола Я.М., асистент учителя інклюзивного класу Чернігівської гімназії № 35 наголосила на важливості застосування цифрових освітніх ресурсів для інклюзивного навчання учнів у базовій школі.

Про ключові аспекти діяльності асистента вчителя: нормативно-правову базу, ведення документації та практичні поради навчання дітей з особливими освітніми потребами йшлося у виступі Швень Л. О., асистента вчителя Чернігівської спеціальної школи № 1.

На важливості збереження здоров’я дітей з порушеннями розвитку, характеристиці основних напрямків арттерапевтичних технік та практичних порадах щодо використання їх в сучасних умовах життя, особливостях проведення занять з арттерапії наголосила Ананко Т. В., практичний психолог Чернігівської гімназії № 24, кандидат педагогічних наук.

Учасники семінару взяли активну участь у «Відкритому мікрофоні», де активно обговорили актуальні питання навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах реформування системи освіти.

Лідія Лавріненко