28 листопада 2024 року на базі Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти проведено психологічну майстерню для фахівців(консультантів) інклюзивно-ресурсних центрів (практичних психологів) “Діагностика дітей та дорослих з особливими освітніми потребами за методикою Leiter- 3 (тест невербального інтелекту та когнітивних здібностей) та написання наративного звіту”.
З вітальним словом до учасників заходу звернулася проректор Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського Ірина Лисенко, канд. пед. наук.
У рамках проведення психологічної майстерні висвітлено ряд питань, зокрема:
обговорення нової онлайн-платформи для проведення тестувань. Моніторинг використання методики Leiter- 3. (Людмила Гальонка, методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти);
методика Leiter- 3 (тест невербального інтелекту та когнітивних здібностей). Теоретичне підгрунтя. (Наталія Шимко, директор КУ «Бобровицький ІРЦ» Бобровицької міської ради Чернігівської області);
особливості проведення тестування за методикою Leiter- 3 (тест невербального інтелекту та когнітивних здібностей). (Тетяна Слободська, фахівець КУ «Бобровицький ІРЦ» Бобровицької міської ради Чернігівської області);
зразок написання наративного звіту по Leiter- 3 (тест невербального інтелекту та когнітивних здібностей). (Тетяна Слободська, фахівець КУ «Бобровицький ІРЦ» Бобровицької міської ради Чернігівської області).
Головною метою заходу було підвищення професійної компетентності практичних психологів у проведенні якісної діагностики дітей та дорослих з особливими освітніми потребами за допомогою міжнародно визнаної методики Leiter-3. Також значну увагу приділено вмінню складати детальні та коректні наративні звіти, які є важливою складовою індивідуальної програми розвитку (ІПР).
Важливою частиною заходу стала презентація освітньої програми в межах проекту «ДЕСАЙД» під назвою «Відновлення сприятливості інклюзивно-ресурсних центрів для забезпечення якісних послуг у громадах в умовах війни». Ця ініціатива спрямована на підвищення спроможності ІРЦ в умовах військових дій. Програма передбачає надання технічної підтримки, навчання персоналу, а також впровадження нових підходів до роботи з дітьми, які постраждали від війни. Учасники високо оцінили цей проект, вважаючи його вкрай необхідним у сучасних умовах.
У заході взяли участь 42 фахівці інклюзивно-ресурсних центрів Чернігівської області.
Людмила Гальонка,
методист РЦПІО