28 лютого 2025 року на базі Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського, за участі фахівців кафедри суспільних дисциплін та методики їх викладання, відділу планування в системі підвищення кваліфікації, було проведено обласний вебінар на актуальну та важливу тематику для освітян: «Новели чинного законодавства про освіту 2024 року та їх вплив на діяльність закладів освіти».
Вебінар проводився для директорів, заступників директорів, педагогічних працівників закладів освіти. У ньому взяли участь також представники засновників закладів освіти.
Віталій Півторак, учитель української мови і літератури, Калуського ліцею імені Дмитра Бахматюка Калуської міської ради Івано-Франкіської області, виступив з цікавою промовою: «Освітосвіття помеживоєння (із досвіду власного фахово-громадського щодення)». Під час свого виступу пан Віталій розповів про власний досвід вчителювання із поєднанням громадської та волонтерської діяльності. Поділився методиками викладання предмету: українська мова та література». Ним було презентовано різні проєкти, які покликані підтримати вчителя у такі складні часи розвитку та допомогти вчителю зростати.
Оксана Мірошниченко, кандидат юридичних наук, доцент ЧОІППО імені К.Д. Ушинського, звернула увагу слухачів та слухачок на актуальні зміни чинного законодавства України у сфері освіти та трудового законодавства, які відбулися у 2024 році. Зупинилися на важливому питанні правових аспектів відповідальності за булінг. На сьогодні визначення поняття булінгу та встановлення відповідальності за такі діяння міститься у статті 173-4 Кодексі України про адміністративні правопорушення. Поняття «булінгу», визначене цією статтею та статтею 1 Закону України «Про охорону дитинства» відрізняються між собою. Не зважаючи на цю суперечність законодавства, за вчинення булінгу, особи притягаються до адміністративної відповідальності шляхом накладення штрафу.
Юлія Кушнеренко, вчитель біології та хімії Опорного закладу Менська гімназія Менської міської ради, розповіла про шляхи саморозвитку вчителя в умовах війни. Пані Юлія, звернула увагу на те, що кожен освітянин та освітянка знає, що навчання є двостороннім рухом. Тож, потрібно не тільки вдосконалювати, а й самовдосконалюватися. Варто вивчати іноземні мови. Процитувавши слова фундатора наукової педагогіки, видатного чеського мислителя Я.А. Коменського, пані Юлія зазначила: «Наші вчителі певні, що вони поставлені на високому почесному місці, що їм надано чудову посаду, вище за яку нічого не може бути під сонцем.»
Тамара Чепурна, директор Сосницького ліцею ім. О.П. Довженка Сосницької селищної ради Чернігівської області, натхненно висвітлила питання: «Інноваційні підходи в освіті під час війни: історія успіху Сосницького ліцею ім. О.П. Довженка». Пані Тамара розповіла про здобутки ліцею, про виклики, які постали перед засновником, керівником закладу, педагогічними працівниками в умовах воєнного стану. Акцентувала увагу на взаємодії всіх учасників освітнього процесу та важливості співпраці засновників та закладів освіти.
Обговорюючи важливі питання сьогодення, учасники та учасниці вебінару мали можливість ділитися власним досвідом та досягненнями. Жваві дискусії спонукали кожного задуматися не лише над проблематикою у сфері освіти, але і побачити відповідні перспективи розвитку освіти України та учасників освітнього процесу.
Під час проведення обласного вебінару, підвищення кваліфікації пройшли 47 педагогічних працівників, представників територіальних громад Чернігівської області.
Організатори заходу вдячні всім учасникам за ефективну роботу на вебінарі, за активну громадську позицію в освіті, за любов і професіоналізм, які вони проявляють до наших дітей.
Погоджуючись з думкою п. Наталії Ужвій, відомої акторки театру та кіно, важливо пам’ятати: «Безумовно, фах учителя дуже нелегкий, він дуже складний. Він вимагає серця доброго, чуйності великої. Тому що ми маємо справу – як артист, так і учитель – з живим матеріалом, з живою душею, з відкритими очима.
Я дуже хотіла б нагадати молодим учителям про це. На вас дивляться молоді очі, вас сприймають молоді серця, нічим не затьмарені ще. З цією душею, з цим серцем багато можна зробити, якщо правильно направити їх.»