28 лютого 2025 року в Чернігівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського відбувся унікальний телеміст, який об’єднав учителів природничих дисциплін освітніх закладів селища Ріпки та працівників інституту. Подія проходила в режимі реального часу з використанням сучасного LED-екрану та платформи Zoom, створюючи ефект присутності на відстані.
Старший викладач кафедри природничо-математичних дисциплін та ІКТ в освіті Павло Давиденко захопив аудиторію розповіддю про важливість 3D моделювання в сучасній освіті. Він наочно продемонстрував прості, але водночас потужні інструменти для створення 3D-моделей, зокрема популярний і безкоштовний редактор Blender, який є дуже зручним під час проєктування об’єктів для друку на 3D-принтері. Викладач розкрив секрети роботи 3D-принтера, розповідаючи про типи помилок, можливих під час друку, та способи їх уникнення. У своїй презентації Давиденко П.А. наголосив, що 3D-принтери стануть доступнішими і з часом можуть увійти в життя людей, так само як колись персональні комп’ютери. На таких принтерах можна створювати не тільки прості об’єкти для побуту, а й такі складні та цікаві речі, як моделі черепа, легень або інших біологічних структур, які можуть бути корисними не тільки в освітньому, але й у медичному та науковому середовищі.
Методист відділу природничо-математичних дисциплін Наталія Нікитенко вразила учасників застосуванням цифрового мікроскопу. Вона підкреслила переваги його використання в порівнянні зі звичайним оптичним мікроскопом: зручність колективного спостереження на екрані комп’ютера, можливість документування зображення та відео, а також подальший аналіз і редагування. Під час демонстрації були створені мікропрепарати клітин ботанічних об’єктів: лусочки цибулі, листка сукулента Красули (або грошового дерева) та бульби картоплі з чіткою візуалізацією зерен крохмалю. Цифровий мікроскоп надає безліч можливостей для інтерактивних уроків, зауважила викладач, включаючи дослідження мікросвіту, відео- та фотозйомку, створення презентацій, відеороликів, проведення ігор та вікторин, а також проєктну діяльність із дослідженнями та створенням наукових мікропрепаратів.
Учасники телемосту активно обговорювали нові підходи до використання сучасних технологій у навчальному процесі, зокрема 3D моделювання, цифрові мікроскопи та інтерактивні методи, ділилися власними ідеями та досвідом. Захід став цікавим майданчиком для обміну думками та подальшого професійного зростання. Організатори планують продовжити проведення подібніх зустрічей, щоб вчителі з різних районів області могли обмінюватися методичними ідеями та впроваджувати сучасні інновації.