21 березня 2025 року базі обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського в режимі онлайн проведено вебінар із теми «Педагоги та батьки: нові орієнтири для активної взаємодії» для консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників, які відповідають за дошкільну освіту, керівників закладів дошкільної освіти області.
Під час заходу обговорено виклики, з якими працює дошкілля в умовах сьогодення, зміни в нормативно-правовій базі до Закону України «Про дошкільну освіту», репрезентовано сучасний перпективний досвід співпраці педагогів та батьків вихованців.
Віктор Довбня, проректор інституту, проаналізув формування стратегії ключових нововведень ціннісно-орієнтованої освіти в умовах війни. Зокрема, він зупинився на важливості формування світовідчуття раннього дитинства та ролі батьків і педагогів у формуванні внутрішнього світу дитини.
Оксана Мірошніченко, доцент кафедри суспільних дисциплін та методики їх викладання, адвокат, прокоментувала зміни, внесені до Схеми тарифних розрядів посад керівних та педагогічних працівників, які є в наказі МОН від 27.01.2025 №100 «Про внесення змін у Додаток 9 до наказу МОН України від 26.09.2005№557». Учасники вебінару отримали правові відповіді на актуальні питання щодо табелювання педпрацівників відповідно до вимог нового Закону «Про дошкільну освіту», графіку роботи для виконання педагогічного навантаження та методичної, організаційної роботи тощо.
Євгеній Шаповаленко, старший викладач кафедри педагогіки, колекційної освіти та менеджменту, проаналізував основні положення нормативно-правової бази з питань педагогіки партнерства, розкрив сутність самого поняття «педагогіка партнерства» як важливої складової реформування освіти.
Актуальними для учасників вебінару були поради щодо створення сайтів закладів дошкільної освіти та використання рекомендованих МОН України сайтів з організації безпечного, дистанційного освітнього середовища як в умовах сім’ї так і в дитячому садку.
Надія Жеребцова, методист відділу дошкільної та початкової освіти, узагальнила найбільш ефективні шляхи налагодження успішної співпраці педагогів з батьками вихованців на засадах партнерської взаємодії, спрямувавши їх у русло активної діяльності усіх зацікавлених в успішному результаті учасників освітнього процесу.
Віра Рябченко, директор Корюківського дошкільного навчального закладу №1 «Дельфін» художньо-естетичного напрямку, ознайомила дошкільну спільноту з досвідом використання відеожурналу для батьків як нового формату роботи з батьками в умовах війни.
Використання таких інноваційних форм сприяють підвищенню взаємодії педколективу і родин, створюють позитивний імідж закладу дошкільної освіти, сприяють активній участі батьків у житті дитсадка, встановлюють позитивний тон взаємин батьків і вихователів, довірливе ставлення до них, бажання дітей відвідувати дитячий садок, свою групу.
Інна Мартинова, Сніжана Вихор, вихователі ЗДО №4 «Казочка» Ніжинської міської ради, представили сучасний рівень більш тісної співпраця з родинами вихованців, що ґрунтується на спільних цінностях і підпорядкована єдиній меті – виховання щасливої дитини.
Педагоги зазначили, що організація взаємодії з сім’єю – робота нелегка, що не має готових технологій і рецептів. Її успіх визначається інтуїцією, ініціативою і терпінням вихователя, його вмінням стати професійним помічником для родини в питаннях виховання дитини дошкільного віку.
У заключному виступі Євгеній Шаповаленко подякував всім учасникам та спікерам вебінару за взаємозбагачення унікальним досвідом формування педагогіки партнерства завдяки таким критеріям як спрямованість, адресність, оперативність зворотнього зв’язку, індивідуалізація педагогічного впливу.
Надія Миколаївна акцентувала увагу на розумінні керівниками та педагогічними колективами викликів сучасних реалій дошкільної освіти, що стали поштовхом для ідеї трасформувати взаємодію з батьками, створити умови для сімейно-центрованого закладу освіти та перевести взаємодію з батьками на рівень більш тісної співпраця, що ґрунтується на спільних цінностях і завданнях.
Дякуємо учасникам вебінару за змістовні, професійні й практичні виступи та забезпечення успішної партнерської взаємодії з батьківською громадою для того, щоб життя дитини вдома і в садку було зігріте любов’ю, турботою, піклуванням.