Відповідно до плану-графіка підвищення кваліфікації педагогічних працівників 2-3 квітня 2025 року на базі Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського відбувся семінар-тренінг для вчителів української мови й літератури, присвячений актуальним питанням Національного мультипредметного тесту (НМТ) 2025 року та сертифікації педагогів. Захід провели Світлана Молочко, завідувач кафедри філологічних дисциплін та методики їх викладання, методист відділу суспільно-філологічних дисциплін, і Людмила Коткова, доцент кафедри, кафедри філологічних дисциплін та методики їх викладання, кандидат філологічних наук, які поділилися власним досвідом і практичними порадами.
Молочко С.Р. представила детальний аналіз особливостей Національного мультипредметного тесту 2025 року, розповіла про зміст та специфіку завдань з української мови, української літератури, а також поділилася ефективними методичними прийомами, які допоможуть учням краще підготуватися до тестування. Педагоги особливо відзначили чіткість, структурованість матеріалу та корисність практичних порад, адже багато з них уже працюють над підготуванням здобувачів освіти до НМТ і щодня стикаються з викликами, пов’язаними з тестуванням. «Було дуже корисно почути не лише теоретичні аспекти, а й отримати практичні інструменти для роботи. Тепер маємо більше розуміння, як краще мотивувати учнів і допомагати їм опанувати матеріал», – такою була загальна думка слухачів.
Коткова Л.І. розкрила тему сертифікації вчителів української мови та літератури, пояснивши етапи, процедуру проведення та систему оцінювання професійних компетентностей. Обговорення цієї теми викликало живий інтерес та багато запитань. Педагоги зазначили, що сертифікація часто здається складним і незрозумілим процесом, проте після пояснень стало значно легше орієнтуватися у всіх її нюансах. «Дуже цінно, що нам роз’яснили всі етапи сертифікації, розвіяли сумніви та страхи. Тепер є розуміння того, як ефективно підготуватися до цього процесу і які можливості він відкриває», – поділилися враженнями учасники. Під час сесії «Запитання – відповіді» відбулася жвава дискусія, під час якої вчителі мали змогу отримати конкретні відповіді на запитання.
Загалом семінар став не лише джерелом знань, а й платформою для обміну досвідом, адже вчителі охоче ділилися власними напрацюваннями, розповідали про труднощі, які виникають у роботі, та спільно шукали шляхи їх подолання.