Інформуємо, що побачило світ чергове число науково-методичного журналу Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського «ФІЛОСОФІЯ ОСВІТИ І ПЕДАГОГІКА» (№ 55). Часопис доступний для читачів за таким покликанням: https://drive.google.com/file/d/1EqXEfIfuvxQV45xK5VfVpOnNRL8HHVpd/view на сайті нашого закладу (кнопка «Видавнича діяльність»), а друкований варіант – у науковій бібліотеці ЧОІППО імені К.Д. Ушинського.
Журнал виходить з 1999 року, має оригінальний дизайн, а в основу змістового наповнення покладені наукові напрями філософії освіти, суспільствознавства, інноваційних аспектів розвитку освіти в Україні та за кордоном, проблеми теорії педагогіки, андрагогіки, дидактики, педагогічної компаративістики, практичної психології, корекційної освіти. Також журнал цікавлять і різноманітні методичні практики, техніки, їх функціональні аспекти, що знаходять місце в процесах модернізації освіти в сучасній Україні та за її межами. Часопис «ФІЛОСОФІЯ ОСВІТИ І ПЕДАГОГІКА» зареєстрований у світовій науковій мережі Research Gate, має загальний міжнародний індекс DOI, а персональні авторські матеріали (статті) супроводжуються індивідуальними індексами DOI, ORCID та іншими науковими атрибутами.
У часописі № 55 у розділі «Філософія освіти і суспільствознавчий дискурс. Огляди та есеї» читачі можуть познайомитися з науковими розвідками Лідії Нестеренко «Активна антирадянська діяльність чернігівської вчительки Марії Федорівни Бельмас в роки нацистської окупації в 1941–1943 рр. (за матеріалами кримінальної справи)», Віктора Довбні, Наталії Іваницької, Світлани Чернякової, Олександри Тимошенко, Олени Ємець «Академічна доброчесність – шлях до справжньої суб’єктності освіти», Станіслава Пономаревського «Понятійні аспекти педагогічних технологій в їх сучасному розумінні. Антиномічність технологій і методик». Другий розділ журналу «Історія педагогічної думки, дидактика, проблеми виховання. Методичні практики: наративи психолого-педагогічного досвіду» репрезентує практичні напрацювання науково-педагогічних і педагогічних працівників нашого регіону: працю незабутнього Олексія Гальонки, що загинув на власному подвір’ї від російської ракети «Позакласна робота за творчістю Максима Рильського (до 130-річчя від дня народження поета)»; доробки Віри Мокрякової «Управління інноваційними процесами в загальноосвітньому закладі»; Андрія Волинця «Настільні ігри у формуванні ключових компетентностей на уроках історії України»; Ніни Каленіченко «Інтегроване навчання як засіб гармонійного розвитку особистості»; Ніни Боженок «Підвищення інтересу до навчання за допомогою інноваційних технологій у Новій українській школі».
Часопис «ФІЛОСОФІЯ ОСВІТИ І ПЕДАГОГІКА» виходить двічі на рік. Вимоги до статей, контактні дані редакційної колегії розміщені на кінцевій сторінці часопису. Запрошуємо потенційних авторів до співпраці на шпальтах нашого видання.
Станіслав Пономаревський,
науковий редактор журналу