30 квітня 2025 року відбулося онлайн-засідання обласної творчої групи вчителів-словесників на тему: «Розвиток читацьких компетентностей учнів на уроках української та зарубіжної літератур».
Людмила Ремидовська, методист відділу суспільно-філологічних дисциплін Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського, поділилася результатами роботи обласної творчої групи, спрямованої на покращення в здобувачів освіти читацької компетентності, розвиток критичного мислення, здатності до аналізу та інтерпретації літературних творів.
Оксана Косінова, доцент кафедри філологічних дисциплін та методики їх викладання Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського, кандидат філологічних наук, представила тему «Літературно-мистецька вітальня як форма позакласної роботи з української літератури». Її виступ став яскравим зразком того, як щира любов до літератури й педагогічна майстерність здатні перетворити навчання на захопливу подорож у світ мистецтва, що розвиває читацьку уяву, емоційне сприйняття й комунікативні навички.
Оксана Романченко, учитель української мови та літератури Прилуцької гімназії № 5 імені Віктора Андрійовича Затолокіна Прилуцької міської ради, презентувала проєкт «Сучасна Прилуччина в слові та образах» – приклад успішної інтеграції літератури, краєзнавства та учнівської творчості. Особливою окрасою презентації став виступ Ніни Заболотної, викладача історії, завідувача бібліотеки Прилуцького технічного фахового коледжу, письменниці. Її поетичне слово – глибоке, емоційне, щире – не лише збагачує духовний світ молоді, а й надихає на творче осмислення краси рідного краю. Проєкт розміщено на сайті ЧОІППО імені К.Д. Ушинського в розділі «Літературна палітра Чернігівщини» https://drive.google.com/drive/folders/1ErE2Cg-IFMgfwjn2k98xJ81K26nWFwpo
Світлана Шевченко, учитель Ніжинської гімназії № 3 Ніжинської міської ради, долучилася до обговорення, поділившись своїми методами заохочення учнів до читання. Її підхід став прикладом того, як інноваційні методи та індивідуальний підхід можуть мотивувати школярів до глибшого та осмисленого сприйняття літератури.
Наприкінці засідання учасники підбили підсумки та окреслили вектори подальшої співпраці.
Дякуємо всім учасникам за активність, професіоналізм і щиру відданість своїй справі.
Цей обмін досвідом став ще одним кроком до покращення методик викладання літератури та розвитку читацьких компетентностей здобувачів освіти.