Меню Закрити

ПЕДАГОГІКА ПАРТНЕРСТВА — ОСНОВА НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

29 жовтня 2025 року на базі Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського в онлайн-режимі було проведено засідання обласної творчої групи вчителів мовно-літературної освітньої галузі (українська мова і література, зарубіжна література) − учасників проєкту всеукраїнського рівня щодо реалізації Державного стандарту базової середньої освіти – із теми «Педагогіка партнерства як інструмент ефективної взаємодії учасників освітнього процесу в циклі базового предметного навчання НУШ».

Під час зустрічі були обговорені основні принципи педагогіки партнерства, що визначають вектори створення сучасного освітнього середовища. У центрі уваги — взаємодія між учителем, учнем і батьками, що ґрунтується на довірі, повазі, діалозі та спільній відповідальності.

Світлана Молочко, завідувач кафедри філологічних дисциплін та методики їх викладання, методист відділу суспільно-філологічних дисциплін Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського, регіональний координатор мовно-літературної освітньої галузі НУШ, звернула увагу на сучасні науково-методичні джерела щодо методики викладання в НУШ, а також нові механізми оцінювання навчальних досягнень учнів через партнерство у другому циклі базового предметного навчання.

Людмила Ремидовська, методист відділу суспільно-філологічних дисциплін Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського,  в інтерактивній формі продемонструвала шляхи реалізації принципів педагогіки партнерства: учасники творчої групи обговорили основні правила партнерства, визначивши найефективніші для сучасного освітнього процесу; моделювали ролі вчителя, учня та батьків у створенні «педагогічного трикутника», акцентуючи увагу на взаємній відповідальності та підтримці; ділилися власними практиками партнерської взаємодії, емоційної підтримки та мотивації учнів.

Було окреслено шляхи подальшої співпраці.