Меню Закрити

Проведено психологічну онлайн-майстерню для для фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсних центрів

31 жовтня 2025 року на базі Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського відбулася психологічна онлайн-майстерня для фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсних центрів Чернігівської області з проблеми «Інтерактивні техніки для корекційно-розвиткової роботи: новітні методи використання інтерактивних ігор та вправ». У заході взяли участь понад 60 спеціалістів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами.

Метою заходу було ознайомлення педагогів із сучасними інтерактивними техніками, які можуть бути ефективно застосовані у корекційно-розвитковій роботі.

З привітальним словом до учасників звернулися:

Ірина Лисенко, проректор ЧОІППО імені К.Д. Ушинського,

Наталія Кравченко, завідувачка ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти,

Людмила Гальонка, методист центру.

Спікери підкреслили, що використання інтерактивних методів, ігор та вправ є важливою складовою у формуванні життєвих компетентностей дітей з ООП. Такі техніки не лише підвищують мотивацію до навчання, але й сприяють розвитку емоційної стабільності, дрібної моторики, уваги, пам’яті та мовлення.

Серед основних питань, які були висвітлені під час семінару:

  1. «Використання елементів нейровправ та сенсомоторної інтеграції як основи цілісного розвитку дитини». Доповідачі: Тетяна Сугоняко, завідувачка Козелецької філії КУ «ІРЦ» Новобілоуської сільської ради; Анна Любенко, Ірина Щипалова, фахівці-консультанти тієї ж установи.

Учасниці розкрили важливість розвитку міжпівкульної взаємодії мозку, координації рухів, уваги й зорово-просторового сприймання через нейровправи. Продемонстровано приклади комплексів вправ для дітей різних вікових категорій, спрямованих на активізацію пізнавальної діяльності. Особливу увагу приділено зв’язку сенсомоторної інтеграції з формуванням навичок читання, письма та математичних уявлень.

  1. «Хібукі-терапія в корекційно-розвитковій роботі». Доповідач: Юлія Петрик, фахівець Козелецької філії КУ «ІРЦ» Новобілоуської сільської ради.

Спікерка ознайомила колег із методикою хібукі-терапії- психологічного підходу, спрямованого на подолання стресу та тривожності у дітей через роботу з терапевтичною іграшкою-собакою «Хібукі». Юлія Петрик наголосила, що така методика є ефективним інструментом підтримки дітей, які пережили втрату, травматичні події або перебувають у стані емоційного виснаження. Представлено практичні прийоми залучення хібукі до занять, спрямованих на розвиток емпатії, саморегуляції та відновлення почуття безпеки.

  1. «Графічні диктанти як важливий інструмент для розвитку графомоторних навичок». Доповідач: Ганна Коркоїл, фахівець Козелецької філії КУ «ІРЦ» Новобілоуської сільської ради.

У виступі акцентовано на значенні графічних диктантів для розвитку просторової орієнтації, уваги, пам’яті та координації рухів руки. Спікерка продемонструвала приклади графічних завдань, які можуть застосовуватися у роботі з дітьми, що мають труднощі письма, дисграфію або порушення дрібної моторики. Було показано, як графічні диктанти можуть поєднуватися з іграми та елементами зорово-рухових тренінгів.

  1. «Інтерактивні онлайн-вправи та елементи арттерапії як ефективні інструменти розвитку дітей з ООП». доповідач: Юлія Кулик, фахівець КУ «Менський ІРЦ».

Юлія Кулик презентувала сучасні онлайн-платформи, що дозволяють створювати інтерактивні завдання (LearningApps, Wordwall, Liveworksheets). Особливу увагу звернено на їхню роль у дистанційній і змішаній формах роботи з дітьми з ООП. Також розглянуто можливості арттерапії — малювання, колажів, пісочної терапії — як засобів емоційного розвантаження і розвитку творчого потенціалу дитини.

  1. «Використання елементів лялькотерапії в корекційно-розвитковій роботі» доповідач: Людмила Монько, фахівець КУ «Варвинського ІРЦ».

Лялькотерапія була представлена як потужний інструмент у роботі з дітьми, що мають труднощі емоційно-вольової сфери та соціальної адаптації. Спікерка продемонструвала приклади виготовлення терапевтичних ляльок і сценарії занять, під час яких дитина може через гру висловити емоції, навчитися контролювати поведінку та формувати позитивну самооцінку.

На завершення заходу Наталія Кравченко та Людмила Гальонка провели рефлексію, під час якої учасники поділилися своїми враженнями, висловили ідеї щодо подальшої взаємодії між ІРЦ та планів щодо впровадження нових інтерактивних методик у практику.

Психологічна онлайн-майстерня стала платформою для обміну досвідом, професійного зростання і натхнення до подальшого розвитку інклюзивної освіти в Чернігівській області.