Номінація «Керівник закладу освіти»

Прізвище, ім’я, по батькові: Іваницька Наталія Анатоліївна.
Педагогічне кредо: «Мрій. Роби те, що любиш, і крок за кроком йди вперед».
Навчальний заклад, рік закінчення:
Чернігівський державний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка, 1998 р. (фізико-математичний факультет).
Місце роботи: Чернігівська загальноосвітня школа I-III ступенів №35 Чернігівської міської ради Чернігівської області.
Стаж роботи (педагогічний): 20 років.
Кваліфікаційна категорія, звання: спеціаліст вищої категорії, педагогічне звання «вчитель-методист», кандидат педагогічних наук.
Проблема, над якою працює: «Реалізація стратегії розвитку закладу освіти на основі проєктного менеджменту».
Наталія Анатоліївна активно впроваджує в управлінську діяльність науковий підхід для забезпечення якості освітніх послуг.
На її думку формування сучасного освітнього середовища та вдосконалення роботи педагогічного колективу неможливе без поєднання традиційних та інноваційних методів управління, запровадження в освітній процес нових методик, заснованих на використанні сучасних інформаційних технологій. За підсумками роботи за вказаними напрямками має такі результати:
– диплом ІІ Міжнародного фестивалю педагогічних інновацій за перемогу в номінації «Інновації в управлінській діяльності» (2010 рік);
– сертифікат учасника (її творча робота ввійшла до топ 10 найкращих) І Всеукраїнського конкурсу «Директор 2020: краща практика».
Зазначені напрацювання є корисними для організації управлінської діяльності в закладі загальної середньої освіти, яка має потужний педагогічний колектив (63% вчителів мають вищу кваліфікаційну категорію).
Директор постійно підвищує рівень самоосвіти: у 2013 році на основі конкурсного відбору проходила стажування та навчання у І науковій школі в Аргонській Національній Лабораторії (м.Чикаго, США); у 2016 році навчалася в IV науковій школі в ЦЕРН (м. Женева, Швейцарія).
Серед 40 наукових статей, опублікованих після захисту кандидатської дисертації (2011 р.), 5 із них надруковані у виданнях ВАК англійською мовою: «Web-quest is the basic of independent theoretic work by gifted pupils of Minor Academy of science» (2014 р.), «Advantages and disadvantages of using the computer programme «Hot Potatoes» (2014 р.), «On-line learning – opportunites and problems» (2015 р.), «Advantages and disadvantages of the use of on-line learning» (2015 р.), «Features of on-line learning in Austria» (2015 р.).
Наталія Анатоліївна цілеспрямовано впроваджує в роботу педагогічного колективу досвід відвідування європейських шкіл (Австрії, Польщі, Чехії та ін.). Директор дотримується демократичного стилю керівництва, де головним є принцип дотримання етики ділового спілкування. Тому одним із завдань своєї роботи на посаді директора Іваницька Н.А. вважає продовження традицій колективу закладу, створення умов для збереження позитивного творчого мікроклімату.
На думку Іваницької Н.А., такі компетентності керівника, як рівень фахової підготовки, стаж керівної роботи, управлінський досвід, результативність упровадження інновацій в освітній процес, систематична самоосвіта, демократичний стиль спілкування, є важливими для організації роботи педагогічного колективу.
Головна мета діяльності директора – створити в закладі загальної середньої освіти таке сучасне освітнє середовище, яке сприятиме наданню вчительським загалом якісних освітніх послуг та формуванню позитивного іміджу закладу.
Так, за підсумками роботи має такі відзнаки:
– диплом МОН України, Малої академії наук України за кращу модель наукового товариства учнів Малої академії наук України (Всеукраїнський відкритий конкурс, 2010 рік);
– подяка директора Інституту обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України за плідну співпрацю та організацію на високому рівні науково-практичного семінару «Психолого-педагогічний супровід соціалізації обдарованих старшокласників в Інтернет-середовищі» (2018 рік).
Номінація «Математика»

Прізвище, ім’я, по батькові: Нагорнюк Надія Василівна.
Педагогічне кредо: «Я маю діяти компетентно, тому що мені це подобається».
Навчальний заклад, рік закінчення: Житомирський державний університет імені Івана Франка, 2012 рік.
Місце роботи: Чернігівська загальноосвітня школа I-III ступенів №19 Чернігівської міської ради Чернігівської області.
Стаж роботи (педагогічний): 8 років.
Кваліфікаційна категорія, звання: спеціаліст першої категорії.
Проблема, над якою працює: «Розвиток емоційного інтелекту на уроках математики».
Надія Василівна Нагорнюк – висококваліфікований творчий спеціаліст, що має ґрунтовні знання з математики, досконало володіє методикою викладання предмету. Навчання будує на активній взаємодії учнів та вчителя, протягом уроку підтримує інтерес до навчання, використовує інноваційні технології та інтерактивні методи, враховує особливості вікової психології. Під час проведення уроків уміло застосовує інформаційно-комунікаційні технології, що дає змогу активно впроваджувати методи інтенсивного навчання, значно підвищувати ефективність уроків та поліпшувати якість знань, формувати аналітичні здібності учнів. На її уроках панує творча, доброзичлива атмосфера, учні приймають активну участь в освітньому процесі.
Надія Василівна досконало володіє можливостями Google-додатків, математичних додатків GeoGebra, майстерно використовує можливості інтернет-платформ Matific, Classtime, Google Classroom, Clasdojo, Learning Apps. В умовах дистанційного та змішаного навчання проводить уроки за допомогою Google Meet та Zoom, активно використовує можливості технології навчання «перевернутий клас».
Нагорнюк Н.В. – неодноразовий призер міських професійних конкурсів:
3 місце – «Використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі» (2018 рік);
2 місце – «Використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі» (2019 рік);
I місце – педагогічна мандрівка-квест «Teacher’s Travel» (2019 рік);
I місце – педагогічна мандрівка-квест «Teacher’s Travel» (2020 рік).
Як творчий вчитель постійно приймає участь у різноманітних освітянських заходах, а саме: регіональні (не)конференції міні-EdCamp, Перший інноваційний форум «Нова українська школа: перспективи та виклики», долучається до всеукраїнських та регіональних конференцій Міжнародний фестиваль арт-терапії «ART-PRAKTIK», Перший освітній fest «Together». Надія Василівна активно займається самоосвітою, бере участь у вебінарах різних рівнів, вдосконалює свій професійний рівень на онлайн-платформах «Prometheus», «EdEra» та курсах міжнародного освітнього центру Safety Park.
Надія Василівна Нагорнюк – яскравий і креативний представник молодого покоління спільноти вчителів математики.
Номінація «Українська мова і література»

Прізвище, ім’я, по батькові: Олексенко Яна Сергіївна.
Педагогічне кредо:
До кожної дитини ключ знайти.
У праці результат хороший мати.
Упевнено і творчо до мети іти:
З любов’ю серце дітям віддавати.
Навчальний заклад, рік закінчення:
Чернігівський національний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченко, 2014 рік.
Місце роботи: Менський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Менської міської ради Чернігівської області.
Стаж роботи (педагогічний): 6 років.
Кваліфікаційна категорія, звання:
спеціаліст другої кваліфікаційної категорії.
Проблема над якою працює: «Формування предметних та ключових компетентностей на уроках української мови та літератури».
Яна Сергіївна – досвідчений педагог, у роботі проявляє творчість, креативність, поєднує традиційні методи навчання та сучасні інформаційні технології, у тому числі й комп’ютерні.
З метою формування предметних та ключових компетентностей Олексенко Я.С. на уроках української мови та літератури активно використовує такі методи: диспут, дебати, «Займи позицію», «Помилка від учителя», «Незакінчені речення», «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Гронування», «Навчаючи, учусь», колективне складання «Дерева рішень», діаграми «Кола Венна», «Судове засідання».
Учитель часто практикує метод проєктів, результати якого здобувачі освіти представляють у формі доповідей чи презентацій. На етапах перевірки здобутих знань часто використовує тестування у письмовій формі та через платформи «На Урок» і «Всеосвіта».
Комп’ютер із відповідним програмним забезпеченням та інформація з мережі Інтернет використовується педагогом для створення планів-конспектів, роздаткового матеріалу, карток контролю знань тощо.
Яна Сергіївна на різних етапах уроку використовує інтерактивні вправи, які створює за допомогою інтернет-ресурсів «Kahoot», «LearningApps», «Wordwall», «Classtime», методом перевірки рівня знань здобувачів освіти – опитування за допомогою QR-кодів у програмі «Plickers».
Олексенко Я.С. бере активну участь у роботі міського методичного об’єднання вчителів української мови та літератури, проводить показові уроки та майстер-класи, керівник творчої групи «Педагогічний практикум з Яною Олексенко» з теми «Як урізноманітнити дистанційний урок», охоче ділиться досвідом роботи із вчителями закладів освіти Менської міської ради з проблеми «Формування предметних та ключових компетентностей на уроках української мови та літератури».
Номінація «Трудове навчання»

Прізвище, ім’я, по батькові: Семенчук Ольга Іванівна.
Педагогічне кредо: «Учень не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, який потрібно запалити».
Навчальний заклад, рік закінчення: Чернігівський державний педагогічний університет ім. Т.Г. Шевченка, 2001рік.
Місце роботи: Бахмацький заклад загальної середньої освіти І – ІІІ ступенів № 1 Бахмацької міської ради Чернігівсьої області.
Стаж роботи (педагогічний): 20 років.
Кваліфікаційна категорія, звання: спеціаліст вищої категорії.
Проблема, над якою працює: «Розвиток творчих здібностей учнів на уроках трудового навчання в проектній діяльності».
Ольга Іванівна характеризується здатністю забезпечувати засвоєння учнями навчальних програм, знанням основ педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології; знанням теоретичних основ та сучасних досягнень науки з трудового навчання. Використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси у навчально-виховному процесі. Володіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням особливостей навчального матеріалу і здібностей учнів, формує навички самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці, уміє лаконічно, образно подати матеріал, вносить пропозиції щодо вдосконалення навчально – виховного процесу в навчальному закладі.
Основна мета педагога є формування й розвиток комунікативної культури школярів на уроках обслуговуючої праці, практичне оволодіння методом проектної діяльності, трудові вміння й навички з акцентом на креативність в підході до реалізації власних проектів. Сучасні педагогічні технології (навчання в співпраці, проєктна методика, використання нових інформаційних технологій, Інтернет-ресурсів) допомагають учителю реалізувати особистісно-зорієнтований підхід у навчанні, забезпечують індивідуалізацію й диференціацію навчання з урахуванням здібностей дітей, їхнього рівня навченості. Педагог створює умови для практичного оволодіння певними прийомами праці кожним учнем, вибирає такі методи навчання, які дозволили б кожній дитині проявити свою активність, творчість, креативність.
Вихованці Ольги Іванівни є переможцями районних та обласних олімпіад та конкурсів з трудового навчання.
Педагог ділиться своїм досвідом з колегами, постійно виступає на засіданнях шкільних та районних методичних об׳єднаннь, має публікації в науково – методичному журналі «Мистецтво в школі», №8 (140), серпень 2020 р. (стаття «Екологічні проблеми довкілля в пейзажах рідного краю») та в науково – методичному журналі «Біологія», № 22-24 (646-648), серпень 2020 р. (стаття «Екологічні проблеми довкілля в пейзажах рідного краю»), на сайті vseosvita.ua методичну розробку: «Ілюстрації ідеї ростової ляльки-мотанки», 18.08.2020 р. https://vseosvita.ua/library/ilustracii-idei-rostovoi-lalki-motanki-338670.html
Семенчук О.І. є керівником шкільного методичного об’єднання естетичного напрямку, членом журі районних, обласних олімпіад з трудового навчання, технологій, керівником гуртка «Творча майстерня. Сувенір».
