Меню Закрити

Передовий педагогічний досвід

Перспективний педагогічний досвід освітян Чернігівської області

2018-2019 н.р.

 

БредюкБредюк

Олена Володимирівна

Дата народження: 01 грудня 1977 року

Навчальний заклад, рік закінчення: Чернігівський державний педагогічний університет ім. Т.Г. Шевченка, 1999 рік

Посада: учитель трудового навчання

Стаж роботи (педагогічний): 19 років

Кваліфікаційна категорія, звання: спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, звання «старший учитель»

Нагороди, відзнаки: грамоти управління освіти Чернігівської міської ради, (2014 р.), диплом Управління освіти і науки Чернігівської обласної державної адміністрації переможця II туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2014» у номінації «Трудове навчання» (2014 р.), диплом учасника ІІІ туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2014» (2014 р.), диплом управління освіти Чернігівської міської ради за зайняте ІІІ місце в міському конкурсі навчальних веб-сайтів (2015 р.).

Адреса досвіду: Чернігівська загальноосвітня школа I-III ступенів № 34 Чернігівської міської ради Чернігівської області

Тема досвіду: Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках трудового навчання, технологій

Анотація досвіду:

Олена Володимирівна – досвідчений педагог, в роботі проявляє творчість, креативність, поєднує традиційні методи навчання та сучасні інформаційні технології, у тому числі й комп’ютерні.

Комп’ютер із відповідним програмним забезпеченням та інформація з мережі Інтернет використовується педагогом для створення планів-конспектів, роздаткового матеріалу, карток контролю знань тощо.

Для якісної реалізації проектного навчання Олена Володимирівна активно застосовує на уроках відеонаочність (майстер-класи з виготовлення певних виробів, мультимедійні презентації, банки моделів-аналогів виробів), яка допомагатиме школярам у роботі над власними проектами. Завдяки використанню відеоматеріалів збільшується щільність уроку. Зображена на екрані послідовність виконання прийомів, що застосовуються за тією чи іншою технологією, допомагає учням повторити їх та краще й швидше засвоїти. Використання відео значно полегшує розуміння навчального матеріалу учнем. Особлива цінність таких наочних засобів навчання полягає в тому, що вони дозволяють візуалізувати низку абстрактних понять і процесів, виробничих технологій і операцій.

Бредюк О.В. бере активну участь у роботі міського методичного об’єднання вчителів трудового навчання, проводить показові уроки та майстер-класи, керівник творчої групи з проблеми «Методика створення навчальних майстер-класів із декоративно-ужиткового мистецтва», охоче ділиться досвідом роботи зі слухачами курсів підвищення кваліфікації з проблеми «Роль Інтернет-ресурсу для ефективного проведення уроків трудового навчання, технологій».

Вона є переможцем міського та обласного етапів Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2014» у номінації «Трудове навчання», переможцем міського конкурсу навчальних веб-сайтів (ІІІ місце – 2015 р.).

Перспективний педагогічний досвід Бредюк О.В. вивчала методист відділу природничо-математичних дисциплін Ровник І.А.

Дорохова

Олена Василівна

<ДороховаДата народження: 26 травня  1970 року

Навчальний заклад, рік закінчення: Чернігівський державний педагогічний університет ім.Т.Г. Шевченка, 1991 рік

Посада: директор Куликівського центру позашкільної освіти» Куликівської селищної ради

Стаж роботи (педагогічний): 27 років, 14років – директор Куликівського центру позашкільної освіти» Куликівської селищної ради

Кваліфікаційна категорія, звання: 12 розряд, звання «керівник-гуртка методист»

Нагороди, відзнаки: диплом Управління освіти і науки Чернігівської обласної державної адміністрації за І місце у обласному етапі Всеукраїнського конкурсу рукописів навчальної літератури для позашкільних навчальних закладів системи освіти (військово-патріотичний напрям, 2015 р.), районна премія Л.П. Деполович (2016 р.), Почесна грамота Управління освіти і науки Чернігівської обласної державної адміністрації (2016 р.), лауреат обласного заочного конкурсу  «Модель роботи з військово-патріотичного виховання у закладах позашкільної освіти області» (2017 р.)

Адреса досвіду: Куликівський центр позашкільної освіти» Куликівської селищної ради

Тема досвіду: Національно-патріотичне виховання дітей та молоді у закладі позашкільної освіти

Анотація досвіду:

Дорохова Олена Василівна – досвідчений педагог, має високий рівень науково-теоретичної та фахової підготовки, запроваджує ефективні форми і методи організації освітнього процесу з національно-патріотичного виховання, постійно працює над підвищенням якості сучасного заняття. Позашкільний заклад створює необхідні умови для розвитку дітей відповідно до їх інтересів, бажань і можливостей.

Освітній процес закладу організовано відповідно до навчального плану та плану роботи закладу. Гуртковою роботою охоплено 467 дітей, які відвідують 28 гуртків туристського, краєзнавчого, екологічного, декоративно-вжиткового, технічного, художньо-естетичного, військово-патріотичного напрямів.

Педагогічний колектив центру під керівництвом директора працює над удосконаленням освітніх технологій, здійснює розробку тематичних проектів, проводить пошуково-дослідницьку роботу.

Розвитку творчих здібностей учнів та формуванню патріотичних якостей учнів сприяють різні форми роботи. Зокрема, презентації гуртків, інсталяції, флешмоби, захисти проектів, інтелектуальні конкурси, квести. В закладі проводяться тематичні тижні, декади свята, концерти, колективні творчі справи, шоу-програми з тем: «Безпека життєдіяльності», «Краєзнавство і туризм», «Тиждень Європи», «Бережи природу – спільний дім», «У світі прекрасному музики», «Вічно славен буде прапор перемоги».

Керівники гуртків беруть активну участь у конкурсах педагогічної майстерності.

Олена Василівна є активним учасником міських та обласних конкурсів фахової майстерності. Зокрема, вона посіла І місце у обласному етапі Всеукраїнського конкурсу рукописів навчальної літератури для позашкільних навчальних закладів системи освіти (військово-патріотичний напрям, 2015 р.); стала лауреатом обласного заочного конкурсу «Модель роботи з військово-патріотичного виховання у закладах позашкільної освіти області» (2017 р.). За успіхи у роботі отримала районну премію Л.П. Деполович (2016 р.).

Перспективний педагогічний досвід Дорохової О.В. вивчала методист відділу виховної роботи і здорового життя Хлопіна Ж.Ф.

 

Бойко

Ольга Володимирівна

БойкоДата народження: 7 серпня 1958 року

Навчальний заклад, рік закінчення: Місце народження: Чернігівський державний педагогічний інститут ім. Т. Г. Шевченка, 1983 рік

Посада: вчитель початкових класів

Місце роботи: Прилуцька ЗОШ І-ІІІ ст. № 7 прилуцької міської ради

Стаж роботи (педагогічний): 39 років

Кваліфікаційна категорія, звання: спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист

Нагороди, відзнаки: Грамота управління освіти Прилуцької міської ради за сумлінну працю, досягнуті успіхи у справі навчання та виховання підростаючого покоління, (2016 р.), Подяка управління освіти Прилуцької міської ради за активне впровадження проекту «Україна починається з тебе» (2017 р.), Грамота виконавчого комітету Прилуцької міської ради за активну роботу по втіленню ідей Нової української школи (2018 р.).

Адреса досвіду: Прилуцька ЗОШ І-ІІІ ступенів № 7 Прилуцької міської ради

Тема досвіду: Розвиток творчих здібностей учнів методом проектів як один із аспектів особистісно орієнтованого навчання

Анотація досвіду:

Ольга Миколаївна – педагог з високим рівнем професіоналізму та почуттям обов’язку, у роботі використовує різноманітні форми й види самостійної роботи, приділяє значну увагу розвитку критичного мислення, використовує діяльнісний підхід, активно впроваджує проектну діяльність. Під час роботи над проектом вчитель використовує різні форми та методи: мікрофон, навчаючись-учусь, робота в парах та малих групах, групове обговорення, мозкова атака, ґронування, кубування, круглий стіл, самостійна робота учнів, ігрова діяльність, консультації з керівником проекту, незакінчене речення, консультації з експертом, творчий звіт, захист проекту, дискусія, дослідження, біном фантазії. Так, спільно з учнями створено проекти з тем: «Славетні українці сучасності», «Славетні українці минулого», «Історія та традиції моєї школи: флеш-моб «Читаю Великого Тараса»; літературний калейдоскоп  «Дитячий казкар Іван Франко» до 160-річчя з дня народження І. Франка; мистецька вітальня «Під крилом у казки».

На уроках учитель створює сприятливі умови для пізнавальної діяльності, формує потребу кожної дитини у здобутті знань, допомагає кожному учаснику проектної діяльності зростати в умовах успіху.

Створення позитивної власної самооцінки – це те, без чого не проходить жоден проект. У кожному з них Ольга Миколаївна використовує свої методичні прийоми: «колекція художнього слова», «казка-калька», «сонце», «зірка» тощо.

Головним завданням учитель вважає навчити кожну дитину освоювати, перетворювати інформацію та використовувати її в практичній діяльності. Сам процес роботи над проектом організований так, щоб кожен учень бачив результати своєї праці, відчув свою значимість, впевненість у своїх силах.

Ольга Миколаївна активно поширює свій педагогічний досвід через  випуск методичних матеріалів, панорами творчих уроків із освітніх галузей «Математика», «Образотворче мистецтво» та друк у фахових виданнях.

Зокрема, у журналі «Сучасна школа України» (січень 2017 р.) опублікована стаття «Організація проектної діяльності у початкових класах».

Педагогічний досвід Бойко О. М. вивчав завідуючий відділу дошкільної та початкової освіти ЧОІППО імені Ушинського Бурнос В. В.

Кузьменко

Ірина Сергіївна

КузьменкоДата народження: 01 червня 1985 року

Навчальний заклад, рік закінчення: Чернігівський державний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка, 2007 рік

Посада: учитель образотворчого мистецтва

Стаж роботи (педагогічний): 12 років

Кваліфікаційна категорія, звання: спеціаліст І категорії

Нагороди, відзнаки: грамота управління освіти Чернігівської міської ради, (2008 р.)

Адреса досвіду: спеціалізована загальноосвітня школа №2 І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням іноземних мов м. Чернігова

Тема досвіду: Розвиток творчого потенціалу школярів засобами образотворчого мистецтва

Анотація досвіду:

Ірина Сергіївна – творчий та компетентний педагог, здатний до саморозвитку,  вдало застосовує інноваційні технології у освітньому процесі, обізнана з досягненнями психолого-педагогічної науки.

Головна мета роботи вчителя – виявлення і максимальний розвиток творчого і духовного потенціалу учнів засобами образотворчого мистецтва. Працюючи над науково-методичною проблемою Кузьменко І.С. використовує різні методи, що є актуальними в системі мистецької освіти: розповіді та бесіди, використання наочності, ігрові методи, порівняння і зіставлення, узагальнення, метод «емоційного заряду», художньо-педагогічної драматургії, забігання наперед і повернення до вивченого матеріалу.

Ірина Сергіївна значну увагу приділяє артистизму, інтуїції, умінню цікаво подати матеріал, захопити учня, варіювати різними формами навчання, створювати надзвичайно сприятливий психологічний клімат.

На уроках учитель практикує різні форми освітньої діяльності учнів: індивідуальну, групову, роботу в парах, колективну, фронтальну та використовує різноманітні типи нестандартних уроків.

Велику увагу вчитель приділяє роботі з обдарованими дітьми. Її вихованці щороку стають переможцями міських та обласних конкурсів дитячого малюнку.

Учитель бере активну участь у роботі шкільного та міського методичних об’єднань учителів образотворчого мистецтва, проводить відкриті уроки, ділиться власним досвідом роботи.

Кузьменко І.С. є переможцем міського етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015» у номінації «Образотворче мистецтво», лауреатом обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015» у номінації «Образотворче мистецтво».

Перспективний педагогічний досвід Кузьменко І.С. вивчав методист відділу виховної роботи і здорового способу життя Барбаш О.С.

Чернякова

Світлана Миколаївна

ЧерняковаДата народження: 12 червня 1969 року

Навчальний заклад, рік закінчення: Ніжинський державний педагогічний інститут імені М. Гоголя, 1991 рік

Посада: учитель географії та біології

Стаж роботи (педагогічний): 27 років

Кваліфікаційна категорія, звання: спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист

Нагороди, відзнаки: знак «Відмінник освіти України» (2006 р.), знак «Василь Сухомлинський» (2011 р.), лауреат обласної премії імені Софії Русової (2014 р.), Почесна грамота Чернігівської обласної ради (2014 р.), Грамота управління освіти і науки Чернігівської обласної державної адміністрації (2015 р.), Почесна грамота виконавчого комітету Прилуцької міської ради (2015р, 2017р.).

Адреса досвіду: міський методичний центр управління освіти Прилуцької міської ради Чернігівської області

Тема досвіду: Роль міської методичної служби у впровадженні інноваційних технологій в діяльність закладів освіти міста

Анотація досвіду:

Чернякова Світлана Миколаївна – завідувач міського методичного центру управління освіти Прилуцької міської ради. Має високу науково-теоретичну підготовку, виявляє високий рівень професіоналізму, ініціативи, творчості, досконало володіє ефективними формами, методами організації методичної та управлінської діяльності. За її ініціативи в закладах освіти було розпочато ряд експериментів всеукраїнського та регіонального рівнів; створено дієву структуру методичної роботи, електронну базу перспективного педагогічного досвіду, експериментальної та інноваційної діяльності педагогічних колективів і окремих педагогічних працівників; змодельовано інноваційні форми організації освітнього процесу в закладах освіти міста, реалізовано значну кількість проектів міжнародного, всеукраїнського, обласного, регіонального рівнів, що посприяло розширенню мережі закладів освіти міста, які впроваджують інновації.

Світлана Миколаївна розробила «Програму залучення закладів освіти м. Прилук до та інноваційної (експериментальної) діяльності на 2010-2015 роки», до якої підключили 24 заклади освіти міста. Банк даних використання інноваційних технологій в закладах дошкільної освіти налічує 45 інноваційних технологій, закладах освіти – 28 технологій.

При проведенні семінарів-практикумів Чернякова С.М. надає перевагу сучасним методам: бенчмаркінг, трайвертайзінг, метод swot-аналіз та  інформує  про проведені заходи у вигляді брошури white paper. Інноваційна діяльність закладів освіти міста постійно презентується на спільних заходах міжнародного, всеукраїнського, обласного, регіонального рівнів із залученням представників  МОН України, АПН України, органів управління освітою різних рівнів, місцевого самоврядування, працівників методичних служб обласних ІІППО.

Перебіг експериментальної та інноваційної роботи постійно висвітлюється у місцевій пресі, фахових виданнях; на каналах місцевого та обласного телебачення, на «Освітньому каналі» ТК «Прилуки».

Світлана Миколаївна бере активну участь у суспільно-педагогічних, науково-методичних заходах: була учасником Парламентських слухань у Верховній Раді України на тему: «Правове забезпечення реформи освіти в Україні», м. Київ (2016 р.); учасником навчального візиту на тему «Організація надання освітніх послуг та здійснення інноваційної діяльності в закладах освіти м. Львів» у рамках національної програми обмінних візитів для посадових осіб органів місцевого самоврядування «Маршрути успіхів» (Проекту USAID ПУЛЬС) (2017 р.); учасником урочистостей, присвячених 25-річчю створення Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України імені Івана Зязюна (2019 р.), учасником Всеукраїнської науково-практичної конференції «Сучасні інноваційні методики в управлінській діяльності керівників закладів освіти нового типу» (2016 р.), звітної науково-практичної конференції «Науково-методичний супровід професійного розвитку вчителів в умовах реалізації Концепції Нова українська школа», яка проходила на базі Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, м. Київ (2018 р.)

Чернякова С.М. презентує свої творчі здобутки у фахових журналах «Методист» (жовтень 2012р. №10); «Завуч» (вересень 2012р. №9) та «Директор школи» (березень 2013р. №75).

Перспективний педагогічний досвід Чернякової С.М. вивчала методист відділу керівних кадрів та координації діяльності метод. кабінетів (центрів) Бойко Л. М.

Потоцька

Світлана Олександрівна

ПотоцькаДата народження: 03 квітня 1976 року

Навчальний заклад, рік закінчення: Чернігівський державний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка, 2006 рік

Посада: вчитель біології та екології Чернігівського обласного педагогічного ліцею для обдарованої сільської молоді Чернігівської обласної ради

Стаж роботи (педагогічний): 12 років

Кваліфікаційна категорія, звання: вища, старший вчитель

Нагороди, відзнаки: Грамота Управління освіти і науки Чернігівської міської ради (2014 р., 2016 р.); Подяка Управління освіти і науки Чернігівської обласної державної адміністрації (2013 р.); Грамота Чернігівської обласної ради (2017 р.); Подяка обласної державної адміністрації (2015 р.); Подяка Міністерства освіти і науки України (2015 р.).

Адреса досвіду: Чернігівський обласний педагогічний ліцей для обдарованої сільської молоді Чернігівської обласної ради.

Тема досвіду: Організація дослідницької роботи в умовах профільної школи.

Анотація досвіду:

Світлана Олександрівна – досвідчений учитель, кандидат біологічних наук, має ґрунтовну науково-теоретичну і методичну підготовку за фахом, творчо підходить до розв’язання завдань освітнього процесу. Використовує широкий арсенал форм, методів і прийомів навчання з метою поглиблення і закріплення теоретичних знань учнів із біології, екології, виховання екологічної культури, формування екологічного свідомості. Велику увагу приділяє природоохоронній діяльності.

Екологічна освіта та виховання в Чернігівському обласному педагогічному ліцеї спрямовані на формування особистості учня з екологічним світоглядом та екологічною мораллю. Ліцей позиціонує себе як Екошкола, вкладаючи в поняття «екологія» екологію освітнього середовища, екологію свідомості, екологію душі. Усе це забезпечує системність і безперервність екологічної освіти й виховання, міждисциплінарний і міжпредметний підхід в екологічному вихованні та освіті.

З метою реалізації основних положень концепції екологічної освіти і виховання розроблено проект «Екологічні паростки майбутнього».

Він спрямований на підвищення екологічної культури, глибоке засвоєння екологічних знань, формування екологічного мислення, свідомості й культури,. Для розробки та реалізації проекту створена творча група «Агробіостанція ліцею – лабораторія еколого-біологічних та краєзнавчих досліджень».

Агробіостанція є учбово-матеріальною базою для викладання біології та екології та застосовується для проведення уроків і позакласних занять, для иконання науково-дослідницької роботи учнів, закладання дослідів для наукових робіт малої академії наук (МАН); проведення досліджень по вирощуванню сільсько-господарської продукції (овочевих культур, розсади квіткових культур, деревних рослин – покритонасінних і голонасінних); для занять літніх шкіл.

Агробіостанція сьогодні представляє собою ботанічний сад та міні-зоопарк створений руками дитини. Колекційний фонд її налічує 227 видів деревних та понад 600 видів трав’янистих рослин. На території агробіостанції проводяться наукові дослідження з біоекології, з інтродукції і введення в культуру рідкісних, екзотичних рослин.

Джерелом набуття екологічних знань є проблемно-пошукова, науково-практична, експериментальна і краєзнавча робота. Однією із форм екологічного виховання є навчальна еколого-біологічна практика, що проводиться щорічно в різних мальовничих куточках Чернігівської області, а з 2007 року – на території агробіостанції.

Її вихованці є переможцями обласних олімпіад, обласного етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт Чернігівського територіального відділення МАН України, переможцями Всеукраїнського конкурсу експериментально-дослідницьких робіт із природознавства та біології «Юний дослідник» (м. Київ) та інших натуралістичних конкурсів.

Світлана Олександрівна є головою Чернігівської обласної організації Українського товариства охорони природи (з 2016 р.); голова Громадської ради при Чернігівському обласному управлінні лісового та мисливського господарства; секретар Громадської ради при Міністерстві екології та природних ресурсів (з 2018 р.); є керівником грантового проекту від ЄС-НУО: керівник-координатор по Чернігівській області проекту «Підтримка організацій громадянського суспільства (ОГС) в розвитку партнерства для сталого використання природно-заповідного фонду України» в рамках партнерства «Навчальні заклади – об’єкти природно-заповідного фонду», координатор по Чернігівській області (з 2018 р.) в рамках реалізації проекту ПРООН-ГЕФ ПМГ «Підтримка Центру сталого розвитку та безпеки громади», проекту ПРООН-ГЕФ ПМГ «Підвищення рівня громадської обізнаності щодо змін клімату та захисту озонового шару», в рамках проекту організовувала проведення навчальних тренінгів «Дій за озон!» із упровадження навчального комплекту «ОЗОНЕКШН» для вчителів закладів загальної середньої освіти Чернігівської області (2018, 2019 р.р.).

Перспективний педагогічний досвід Потоцької С.О. вивчала методист відділу природничо-математичних дисциплін Нікітенко Н.В.