Меню Закрити

Перспективний педагогічний досвід 2022-2023

ПИСАРЕВА НЕЛЯ ВІКТОРІВНА

Дата народження: 08 квітня 1969 року

Навчальний заклад, рік закінчення: Чернігівський державний педагогічний інститут ім. Т.Г. Шевченка, 1996 рік.

Посада: учитель трудового навчання, технологій.

Стаж роботи (педагогічний): 24 роки.

Кваліфікаційна категорія, звання: спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, звання «учитель-методист».

Адреса досвіду: Чернігівська загальноосвітня школа I-III ступенів № 35 Чернігівської міської ради Чернігівської області.

Тема досвіду: «Застосування технології проєктів як засобу формування творчих здібностей учнів».

Анотація досвіду:

Неля Вікторівна – досвідчений педагог, досконало володіє сучасними інноваційними методиками та технологіями, активно впроваджує ефективні форми та методи організації освітнього процесу, постійно працює над підвищенням якості сучасного уроку. Учитель володіє широким спектром стратегій навчання, забезпечує високу результативність та якість своєї праці. Систематично працює над формуванням в учнів культури праці, відповідальності за результати власної діяльності, ознайомлює учнів з місцем і роллю інформаційно-комунікаційних технологій у сучасному виробництві. Створює умови для професійного самовизначення, обґрунтованого вибору професії з урахуванням власних здібностей, уподобань та інтересів учнів. Забезпечує на уроках обслуговуючої праці умови для реалізації особистісно-орієнтованого підходу до навчання, виховання та розвитку особистості. При вивченні програмового матеріалу, особливо при виборі модулів навчання у старших класах, учитель доречно використовує метод проєктів. При виконанні практичних робіт вчитель акцентує особливу увагу на вмінні учнів користуватися різними видами конструкторсько-технологічної документації, дотриманні технічних вимог у процесі виконання робіт та правил безпечної праці, санітарно-гігієнічних вимог.

Зміст проєктно-технологічної діяльності учнів на уроках трудового навчання складається з таких етапів: організаційно-підготовчого, конструкторського, технологічного, заключного.

 На організаційно-підготовчому етапі учні вибирають і ставлять перед собою проблему, усвідомлюють значення майбутнього виробу. Конструкторський етап передбачає виконання ескізу, розробку конструкторсько-технологічної документації, добір матеріалів, вибір інструментів та обладнання, вибір технології обробки деталей виробу. На технологічному етапі учні виконують заплановані операції, здійснюють самоконтроль та оцінку якості виробу. Завершальний етап включає в себе економічне та екологічне обґрунтування, міні-маркетингові дослідження, у яких визначають доцільність виготовлення проєкту з точки зору економії матеріалів та енергоресурсів для його виготовлення.

 Під час проєктно-технологічної діяльності учні самостійно обирають теми та здійснюють роботу з інформаційними джерелами, проєктують виріб, виготовляють його, обґрунтовують практичне використання задуманого виробу, оформлюють результати роботи у вигляді доповідей, макетів, мультимедійних презентацій. Основна теза сучасного розуміння технології проєктів: – «Я знаю, для чого мені потрібно все, що я пізнаю. Я знаю, де і як я можу це застосувати!».

Вихованці учителя взяли участь у міському конкурсі – проєкті «Бюджет участі»: «Працьовита дитина – щаслива Україна!» 2017 рік, кошторис 86 тис.грн.

Як результат участі: оновлення меблів у майстерні, комп’ютер, маркерна дошка, екран для проєктора, 9 швейних машин з електроприводом, прасувальне обладнання, кабінет для проведення уроків кулінаріі: меблі, індукційні плити, посуд, многофункціональні комбайни, блендери та різне кухонне обладнання. Учні взяли участь у проєкті «Бюджет участі»: «Здорова дитина – щаслива Україна» 2018 рік , кошторис 1млн. 470 тис. грн. Результат участі – оновлення спортивних майданчиків на території школи.

Серед колективних учнівських проєктів виокремлюємо «Я люблю Творчість» (оздоблення на вхідні двері до майстерні), виставку найкращих учнівських проєктних робіт «Що вміють наші руки», проєкт «Берегиня» – зібрана колекція різновидів ляльок-мотанок, проєкти «Герб Чернігова», «Великодня писанка» тощо.

Перспективний педагогічний досвід Писаревої Н.В. вивчав заввідділу природничо-математичних дисциплін Літощ Ю.М.

Голован Людмила Михайлівна

Дата народження: 16 листопада 1969 року.

Навчальний заклад, рік закінчення: Чернігівський державний педагогічний інститут імені Т. Г. Шевченка, 1992 рік.

Посада: учитель інформатики.

Стаж роботи (педагогічний): 28 років.

Кваліфікаційна категорія, звання: спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист.

Адреса досвіду: Чернігівський ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою.

Тема досвіду: «Формування конкурентоспроможної особистості шляхом використання інноваційних технологій на уроках інформатики».

Педагогічне кредо: «Урок – це перше вогнище, зігрівшись біля якого людина прагне стати мислителем» (Василь Сухомлинський).

Анотація досвіду:

Людмила Михайлівна – досвідчена, креативна педагогиня, майстриня і віртуоз на уроках інформатики, де творчо використовує різноманітні технології. Має високий науково-методичний рівень, постійно знаходиться в контексті змін і інновацій, йде в ногу з модернізацією освіти.

На уроках учитель формує конкурентоспроможну особистість, яка здатна долати труднощі, прагне до якісного кінцевого результату, здатна до співпраці, співтворчості, самоосвіти, самореалізації, саморозвитку, до прийняття відповідальних рішень, творчо ставиться до справи, показує високий рівень працездатності, комунікабельна, вміє орієнтуватися в сучасному інформаційному просторі. Для досягнення поставленої мети навчання учитель застосовує поряд із традиційними методами, інноваційні технології навчання, а саме технології критичного мислення, групового та проблемного навчання, хмарні, інтерактивні проєктні технології.

Результативно працює з обдарованими ліцеїстами, які нагороджені  дипломами  ІІ,ІІІ,ІV етапів предметних олімпіад з інформатики й ІКТ. У 2016 році її учні вибороли почесне місце в Міжнародному чемпіонаті комп’ютерних талантів «Золотий Байт». У 2019 р. – організатор-ментор проходження курсів ліцеїстами у Всеукраїнському соціальному освітньому проєкті Wow Teachers (10 із 12 учнів 11-х класів отримали сертифікати, які засвідчили успішне завершення курсу «Основи веб-розробки»).

Надає допомогу вчителям і здобувачам освіти в створенні комп’ютерних презентацій до уроків і виховних заходів. Щедро обмінюється власним досвідом із колегами. Проводить показові уроки для вчителів ліцею і слухачів навчання із підвищення кваліфікації у Чернігівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського. Вона є активним членом методичного об’єднання, творчої групи вчителів ліцею, тьютером обласної Інтернет-щколи з програмування.

Голован Л.М. – ініціатор і модератор багатьох інновацій в житті ліцею. Зокрема, вона організатор участі команди педагогів ліцею у серпні 2020 року в проходженні навчання з теми «Розгортання та використання середовища G SUITE в діяльності освітньої установи», організованими Академією цифрового розвитку  за підтримки освітнього омбудсмена України. Завдячуючи їй з 2020 року в ліцеї немає проблем з організацією і проведенням дистанційного навчання, яке проводиться на платформі Google Work Spies і широко використовуються можливості додатків Google. Учителька систематично проводить майстер-класи, тренінги, індивідуальні консультації для педагогів і учнів щодо роботи на цій платформі.

Має друковані педагогічні надбання: «Векторна графіка. Методика вивчення теми. Курс за вибором «Основи комп’ютерної графіки» / журнал видавничої групи «Основа» «Інформатика в школі» №11,12 (119,120), листопад 2018 року.

Людмила Михайлівна – лауреат ІІ (обласного) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017» у номінації «Інформатика», у 2022 році – член журі обласного туру «Учитель року – 2022» у номінації «Інформатика».  Щорічно входить до складу журі обласного етапу олімпіад з інформатики, інформаційних технологій. Тренер з підготовки команди області до ІV етапу.

Перспективний педагогічний досвід Голован Л.М., вивчав заввідділу природничо-математичних дисциплін Літощ Ю.М.

Цокота Наталія Миколаївна

Дата народження: 10 березня 1961 року.

Навчальний заклад, рік закінчення: Ніжинське культурно-освітнє училище, бібліотечний факультет, 1979 рік.

Посада: завідувачка бібліотеки

Кваліфікаційна категорія, звання: провідний бібліотекар.

Адреса досвіду: Ніжинська ЗОШ І-ІІІ ст. № 7 16600 м. Ніжин, вул. Гоголя, 15

Тема досвіду: Виховання соціально компетентного здобувача освіти в умовах інформатизації освітнього простору.

Анотація досвіду:

Наталія Миколаївна – досвідчений завідувач бібліотеки, має ґрунтовну науково-теоретичну і методичну підготовку за фахом, творчо підходить до розв’язання завдань які стоять перед бібліотекою як інформаційним центром школи. Фахова бібліотечна освіта стала надійним підґрунтям для опанування всіх особливостей роботи бібліотеки закладу освіти. Запорукою успіху виконань усіх завдань є тісна співпраця з педагогічним колективом школи.

Основне завдання шкільної бібліотеки – бути завжди на вістрі подій, намагатися всебічно сприяти формуванню інформаційної культури та культури читання школярів, підвищенню методичної майстерності вчителів шляхом пропаганди методичної літератури та інформації про неї, інформувати батьків про нові надходження художньої літератури, періодичних видань, підручників і навчальних посібників та їх збереження.

Така діяльність бібліотеки сприяє становленню її як інформаційного центру закладу освіти.

За рік бібліотека обслуговує близько 700 користувачів, книговидача складає близько 4500 видань. Робота бібліотеки здійснюється за такими напрямками:

  • інформаційно-методичне забезпечення освітнього процесу;
  • виховання інформаційної та медійної культури користувачів як складової частини загальної та фахової культури всебічно розвиненої, успішної особистості;
  • інформативність, оперативність, доступність до джерел інформації для різних вікових категорій читачів.

Для якісного виконання цих завдань проводиться систематична робота зі збереження, розширення, формування бібліотечного фонду, основою якого залишається українська книга.

 Наталія Миколаївна проводить різнопланові заходи:

  • моніторингові дослідження відвідування учнями шкільної бібліотеки;
  • вікторини, бесіди, акції, квести;
  • віртуальні подорожі в міста, де є пам’ятники літературним героям;
  • круглі столи на актуальні теми;
  • книжкові виставки, фото виставки, виставки-бесіди, тощо.

В умовах реалізації концепції Нової української школи змінюється ставлення й до професії завідувача бібліотеки, який сьогодні – і педагог, і вихователь, і психолог. Для учнів бібліотека – це простір, де можна разом читати, навчатися, спілкуватися, дружити. А для педагогів – це кабінет духовного розвантаження, де можна отримати не тільки потрібну інформацію, а й зарядитися позитивною енергією на весь день.

Мета завідувача бібліотеки – створити такі умови, щоб кожен відвідувач погодився б зі словами О. Герцена: «Бібліотека – це відкритий стіл ідей, за який запрошений кожний».

Цокота Н.М. – керівник методичного об`єднання шкільних бібліотекарів міста Ніжина. Була переможцем міського етапу Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека» у номінації «Бібліотека – територія читання».

Перспективний педагогічний досвід Цокоти Н.М., вивчала завідувач науково-методичної бібліотеки Проскура С.А.

Гриценко Олена Євгенівна

Дата народження: 10 березня 1974 р.

Навчальний заклад, рік закінчення: Чернігівський державний педагогічний інститут імені Т.Г. Шевченка, 1996 рік.

Посада: заступник директора з навчально-виховної роботи.

Стаж роботи (педагогічний): 26 років

Кваліфікаційна категорія, звання: спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, має педагогічне звання  «учитель-методист».

Адреса досвіду: Прилуцький ліцей №1 ім. Георгія Вороного Прилуцької міської ради Чернігівської області.

Тема досвіду: «Роль учнівського самоврядування у формуванні соціальної та громадянської компетентностей здобувачів освіти».

Анотація досвіду:

Учнівське самоврядування ліцею, що являє собою учнівську демократичну республіку «Первоцвіт», бере свій початок з 2001 року. Це демократичне об’єднання учнів 5-11 класів, які захищають і забезпечують права всіх членів учнівського колективу, сприяють формуванню у них соціальної та громадянської компетентностей, допомагають педагогічному колективу в проведенні різноманітних заходів, виступають їх ініціатором.

Учнівська республіка «Первоцвіт» має свою символіку, затверджену учнівським самоврядуванням: герб, гімн, прапор, конституція.

Очолює учнівську демократичну республіку «Первоцвіт» Президент. Учні, які балотувалися на посаду Президента та не набрали необхідну кількість голосів, зайняли  пости міністрів. Вони самостійно набирають членів своєї команди. Учнівська республіка включає в себе такі міністерства: Міністерство освіти та науки, Міністерство інформації, Міністерство культури та дозвілля, Міністерство спорту та здоров’я, Міністерство екології та захисту довкілля.

Учасники учнівської демократичної республіки «Первоцвіт» залучаються до важливих справ, таких як розробка та погодження Положення про академічну доброчесність, Правил поведінки учнів, складання плану заходів. Члени учнівського самоврядування беруть участь у роботі педагогічної ради, де виступають зі своїми ініціативами. Думка учнів є вирішальною під час оформлення освітнього середовища закладу, придбання шкільної продукції (наприклад, командної форми). Кваліфікована, тактовна педагогічна допомога учнівському активу сприяє навчанню його складної справи управління.

Цікавими прикладами проєктної діяльності учнівського самоврядування у ліцеї є: «Здоров’я дитини сьогодні – майбутнє України завтра», «Волонтерство – як спосіб життя», «Гімназія – наш дім, нам затишно в нім!», «Медіацентр – простір інформаційної взаємодії та комунікації учасників освітнього процесу».

Учнівське самоврядування у кінцевому результаті не просто дає суму знань, умінь і навичок перебування в колективі, а формує соціальні та громадянські компетентності, як загальну здатність особистості, що базується на знаннях, досвіді, цінностях, здібностях, набутих завдяки участі у житті ліцею.

Перспективний педагогічний досвід Гриценко О.Є. вивчала заввідділу  виховної роботи та позашкільної освіти Злобіна О.О.

Майстренко Наталія Михайлівна

Дата народження: 30 травня 1978 р.

Навчальний заклад, рік закінчення: Ніжинський державний педагогічний університет імені М.Гоголя, 1997 р.

Посада: вчитель початкових класів.

Стаж роботи (педагогічний): 22 роки.

Кваліфікаційна категорія, звання: спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «вчитель-методист».

Адреса досвіду: Менський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ст. імені Т.Г.Шевченка Менської міської ради Чернігівської області.

Тема досвіду: «Формування ключових та предметних компетентностей учнів при вивченні інтегрованого курсу «Я досліджую світ» засобами ІКТ».

Анотація досвіду: Сьогодення ставить нові завдання, які повинні пропустити крізь себе маленькі здобувачі освіти. Життя у вік стрімкого розвитку комунікаційних технологій змушує вчителя навчити дітей користуватись технікою не як цікавою іграшкою, а як помічником у навчанні. Тому необхідно, щоб сам вчитель учився, знав, що потрібно його учням для того, щоб  навчання було ефективним і очне, й дистанційне.

Запровадження Майстренко Н.М. сучасних ІКТ на уроках курсу ЯДС дозволяє розширити спектр наочно-дидактичного навчального матеріалу, підвищити мотивацію до навчання, тривалий час утримувати інтерес здобувачів освіти та їх активність протягом всього періоду навчання на необхідному рівні, створити інформаційне середовище, що стимулює інтерес і допитливість учнів, сприяє формуванню ключових та предметних компетентностей.

Наталія Михайлівна – творчий, креативно мислячий учитель, який у освітньому процесі активно застосовує ІКТ для реалізації компетентнісного та діяльнісного підходів. Разом із учнями активно бере участь в онлайн олімпіадах, створює й реалізовує проєкти. Використовує ресурс  LearningApps, що дозволяє створювати інтерактивні вправи, PurposeGames , цікавий і простий сервіс для створення дидактичних ігор.  У своїй роботі для створення  дошок для спільної роботи користується сервісом Padlet, що дозволяє створювати, спільно редагувати та зберігати інформацію. Таку дошку  використовує на уроці під час пояснення нового матеріалу, для проведення підсумку уроку чи рефлексії (коли діти можуть записати на спільній дошці свої враження від уроку), для проєктної роботи, коли кожна група демонструє результат. Застосовує ThingLink – сервіс для створення інтерактивних плакатів, часто не на одному уроці, а  на системі уроків. Користується інтерактивними аркушами Liveworksheets, які допомагають перевірити рівень засвоєння інформації, тестами в OnlineTestPad та за допомогою Googl форм, здійснює перевірку за допомогою  Plickers. Застосовує ресурс Wordwall – один із засобів привернення уваги й мотиватор до роботи. Та Mentimeter–це онлайновий сервіс для створення інтерактивних презентацій та проведення миттєвих опитувань. Найчастіше ним користується під час дистанційного навчання.

Провідна роль у вивченні природничої освітньої галузі належить дослідженням (спостереженням, експериментам, дослідам), екскурсіям, відеоурокам. Наталія Михайлівна демонструє їх не тільки на уроці, а й розміщує на блозі, щоб діти могли повторно переглянути. 

Оскільки ранкові зустрічі входять у часові межі уроку інтегрованого курсу «Я досліджую світ», то на щоденні новини чи календар щоденних подій вона сама або разом з дітьми заздалегідь створює сценарій до певної новини, монтує відео, яке обов’язково зберігає на блозі, щоб використати не одноразово.

Залучає дітей до роботи з Інтернет- ресурсами і дистанційно. Викладає на своєму блозі створені на Інтернет-ресурсах готові продукти, щоб діти могли перевірити знання з теми, виконати тренувальні вправи, підготуватися до діагностувальної роботи, виконати якесь спільне завдання.

Наталія Михайлівна практикує активні форми навчання, формує ключові та предметні компетентності, вміло налаштовує учнів на результативну діяльність, спонукає до творчості. З метою оптимізації освітнього процесу постійно створює умови для ситуації успіху на уроках. Результати роботи вчителя вказують на ефективність застосування обраної технології, а на уроках панує атмосфера довіри та творчої діяльності.

Творчий доробок Майстренко Н.М. увійшов до журналу «Педагогічні обрії» №1 за 2021р.

 Перспективний педагогічний досвід Майстренко Н.М. вивчала методист відділу дошкільної та початкової освіти Красногор Т.Ф.

Кондратенко Олена Іванівна

Дата народження: 17 листопада 1971 р.

Навчальний заклад, рік закінчення:

Чернігівський державний педагогічний інститут імені Т.Г. Шевченка, 1996 рік,

Чернігівський ОІППО, 2002 рік.

Посада: заступник директора з виховної роботи.

Стаж роботи (педагогічний): 32 роки.

Кваліфікаційна категорія, звання: спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, педагогічне звання «старший учитель».

Адреса досвіду: гімназія №31 гуманітарно-естетичного профілю.

Тема досвіду: «Створення педагогічних умов для розвитку м’яких навичок здобувачів освіти»

Анотація досвіду:

Олена Іванівна – творчий креативний педагог, активно долучилася до участі у експерименті всеукраїнського рівня за темою «Організаційно-педагогічні умови формування в учнів м’яких навичок шляхом соціально-емоційного та етичного навчання» як учитель української мови та літератури гімназії № 31 гуманітарно-естетичного профілю і продовжила участь у ньому як заступник директора з виховної роботи.

У жовтня 2019 року успішно пройшла перший тренінг з розробниками програми з Університету Еморі (США), українськими експертами-консультантами та колегами із закладів освіти інших регіонів

СЕЕН (або SEE Learning) – так називається система з розвитку м’яких навичок – неспеціалізованих, надпрофесійних навичок, які відповідають за успішну участь у робочому процесі, високу продуктивність і, на відміну від спеціалізованих навичок, не пов’язані з конкретною сферою. Зокрема, комунікативні здібності, особисті корисні звички, емоційне співпереживання, навички тайм-менеджменту, турботливість, схильність до лідерства чи, навпаки, колективної роботи тощо.

Створення організаційно-педагогічних умов формування в учнів м’яких навичок шляхом соціально-емоційного та етичного навчання розпочалося в гімназії №31 гуманітарно-естетичного профілю з навчання педагогів-однодумців, поширення інформації про програму серед батьків.

Наразі вже соціально-емоційним та етичним навчанням в гімназії охоплені здобувачі освіти 5-9 класів. Практики СЕЕН навчання застосовуються учасниками освітнього процесу на уроках і в позаурочний час, в навчальному закладі і вдома, під час проведення батьківських зборів, засідань методичних об’єднань, педагогічних рад, учнівського самоврядування тощо. Досвідом роботи щодо впровадження Програми СЕЕН в практику гімназії педагоги закладу охоче діляться зі своїми колегами під час навчання за програмами підвищення кваліфікації для заступників директорів з виховної роботи, педагогів-організаторів, долучення до обласних вебінарів, практикумів, майстер-класів тощо, які проходять на базі Інституту.

В учнів, що навчаються за системою СЕЕН, покращується критичне мислення, креативність, ставлення до навчання та загальне задоволення освітнім процесом, стосунки з вчителями, однокласниками, усвідомлення себе як особистості.

Перспективний педагогічний досвід Кондратенко О.І. вивчала методист відділу виховної роботи та позашкільної освіти Кончиц І.П.

Анищенко Ірина Анатоліївна

Дата народження: 20 квітня 1970 року.

Навчальний заклад, рік закінчення: Чернігівський державний педагогічний інститут імені Т.Г. Шевченка, 1991 рік, Чернігівський ОІППО, 2007 рік.

Посада: заступник директора з навчально-виховної роботи

Стаж роботи (педагогічний): 31 рік.

Кваліфікаційна категорія, звання: спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «вчитель-методист».

Адреса досвіду: Чернігівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 29 Чернігівської міської ради Чернігівської області.

Тема досвіду: «Впровадження науково-педагогічного проєкту «Інтелект України» в практику роботи закладу».

Анотація досвіду: Анищенко Ірина Анатоліївна, заступник директора з навчально – виховної роботи – творчий, ініціативний досвідчений, толерантний адміністратор, який в рамках реалізації Програми роботи з обдарованою молоддю та розширення можливостей інноваційної діяльності в початковій школі займається впровадженням науково-педагогічного проєкту «Інтелект України» в практику роботи школи, є регіональним тренером для вчителів, які розпочинають працювати в проєкті. У Чернігівській ЗОШ І-ІІІ ступенів № 29 з 2013 року розпочали впроваджувати в практику роботи науково-педагогічний  проєкт «Інтелект України». Упродовж 2013-2023 років сформовано шкільне середовище учнів, педагогів та батьків, які навчаються творчо використовувати технології формування ключових компетентностей, що розроблені авторським колективом НПП «Інтелект України» (керівник проєкту І.В. Гавриш) https://intellect-ukraine.org. А саме: технологію збагачення освітнього процесу- метою якої є розвиток в учнів сприйняття, пам’яті, уяви, творчого й критичного мислення, уваги, мотивації до пізнання; технологію повного засвоєння навчальних одиниць – етапами якої є чотирикратне повторення навчальної одиниці під час використання різноманітних вправ репродуктивного рівня, робота з картами знань, інтелект-картами; технологію раціонального читання-метою якого є швидке суцільне читання тексту і запам’ятовування прочитаного; технологію ціннісного насичення кожного уроку ( автор І.Д. Бех)- метою якої є ціннісно-емоційне виховання учнів, проведення на уроках хвилинок релаксації, танцювальних хвилинок, афрімацій патріотичної, культурознавчої, гуманістичної спрямованості.

З 2014 року брала участь у науково-практичних семінарах в містах Харкові, Києві, Дрогобичі із питань упровадження науково-педагогічного проєкту «Інтелект України». В квітні 2016 року представляла м. Чернігів на ІІІ Всеукраїнському освітянському форумі в м. Харкові; у 2017 році була учасницею обласного науково-практичного семінару «Інноваційна (проєктна) діяльність як чинник підвищення якості освіти у ЗНЗ»; підготувала семінар на базі школи для директорів шкіл міста щодо впровадження проєктної діяльності в практику роботи початкової школи. В 2019-2020 навчальному році провела семінари для вчителів міста та області з тем: «Реалізація завдань інтегрованого курсу «Українська мова, за НПП «Інтелект України», «Освітня галузь «Математика» в НПП «Інтелект України»: від початкової до профільної школи», «Поліфункціональний урок в НПП « Інтелект України». Співпрацює з управлінням ДСЯО у Чернігівській області. В 2020, 2021, 2022, 2023 роках – експерт з оцінювання професійних компетентностей вчителів початкових класів під час сертифікації, в 2021 році – регіональний тренер експертів із питань оцінювання під час сертифікації та експерт з проведення інституційних аудитів в закладах загальної середньої освіти.

Перспективний педагогічний досвід Анищенко І.А. вивчав завідувач відділу дошкільної і початкової освіти Бурнос В.В.