Меню Закрити

Перспективний педагогічний досвід 2023-2024

ЧЕРНЯВСЬКА ІРИНА ВАСИЛІВНА

Дата народження: 10 листопада 1986 року

Навчальний заклад, рік закінчення: Глухівський державний педагогічний університет ім. О. П. Довженка, 2009 рік

Посада: вчитель основ здоров’я

Педагогічний стаж: 14 років

Кваліфікаційна категорія, звання: спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «старший учитель»

Адреса досвіду: Блистівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Менської міської ради

Тема досвіду: Використання елементів тренінгової роботи для активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках основ здоров’я та інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут»

Анотація досвіду:

Реформування освіти в Україні зумовило широке впровадження в освітній процес нових педагогічних технологій. Висока якість уроку забезпечується саме завдяки використанню нестандартних технологій: однією із яких є урок-тренінг. Тому у своїй роботі учитель результативно використовує тренінгові технології навчання.

Ірина Василівна – висококваліфікований фахівець, творча особистість, лідер, коуч, фасилітатор, тьютор, модератор в індивідуальній освітній траєкторії дитини. У практичній роботі упроваджує компетентнісний, особистісно зорієнтований, діяльнісний підходи.

Чернявська І.В. створює на уроках-тренінгах доброзичливу атмосферу у класі, дає можливість учням виражати свої почуття, думки, здобувачі освіти вчаться працювати в команді, розвивають практичні навички.

Учитель використовує методи навчання, що ґрунтуються на активній участі всіх учнів: обговорення, мозковий штурм, рольові ігри, дискусії, інтерв’ю, розгляд і аналіз окремого випадку, робота в групах, вирішення проблеми. Ірина Василівна спрямовує свою роботу на формування в учнів безпечної поведінки, збереження і зміцнення здоров’я, приділяє увагу розвитку навичок самонавчання, самоконтролю, самоаналізу, оволодінню вміннями раціонального планування власної діяльності, виховує самостійність та творчу активність у вирішенні завдань.

Додаткові матеріали до уроків, що використовує Ірина Василівна, відповідають віковим особливостям здобувачів освіти, їх реальним потребам навчальним можливостям. Вона ефективно використовує сучасні інформаційні технології, створює інтерактивні презентації, доцільно використовує онлайнсервіси для створення інтерактивних завдань.

Для організації дистанційного навчання з основ здоров’я та інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут» використовує такі онлайн-інструменти як Google Meet, Google Classroom, LearningApps, rebus1.com, ClassTools, Jigsaw Planet, Wordwall, Linoit, Сanva, Prezi, Kahoot, Mural, Padlet, Quizizz, Gamilab. На уроках учні переглядають та обговорюють тематичні відеофільми, мультфільми, презентації.

У 2019 році Ірина Василівна стала переможницею другого туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2019» в номінації «Основи здоров’я».

Вона має публікації в науково-педагогічному журналі «Педагогічні обрії» ЧОІППО імені К.Д. Ушинського та публікує власні розробки уроків та виховних заходів на українському освітньому онлайнпорталі для вчителів «На урок».

Перспективний педагогічний досвід Чернявської І.В. вивчала методист відділу природничо-математичних дисциплін Кузьменко Т.М.

ПАВЛЕНКО ЛЮДМИЛА ІВАНІВНА  

Дата народження: 19 травня 1981 року

Навчальний заклад, рік закінчення:     Ніжинський державний педагогічний університет імені Миколи Гоголя     (2003 р.)

Посада: директор ліцею

Стаж роботи (педагогічний): 22 роки, на посаді директора ліцею – 9 років

Кваліфікаційна категорія, звання: спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист

Адреса досвіду: Козелецький ліцей № 1 Козелецької селищної ради

Тема досвіду: Роль управлінської діяльності у формуванні творчої особистості учня та вчителя

Анотація досвіду:

Людмила Іванівна – досвідчений керівник, має глибокі теоретичні знання з менеджменту освіти, досконало володіє практичними вміннями щодо організації роботи педагогічного колективу, співпраці з батьківською громадськістю, представниками органів місцевого самоврядування, сприяє розвитку партнерських стосунків з іншими закладами загальної середньої освіти. Одне із завдань керівника ЗЗСО – створення системи неперервної освіти для організації самоосвіти та самовдосконалення педагогів. Оскільки головний зміст діяльності закладу загальної середньої освіти – освітній процес, то першочергове завдання управління – чітко визначити його складові.

Директор закладу інтегрує в роботу з педагогами такі бізнес-прийоми: проведення маркетингу освітніх послуг, лобіювання інтересів колективу, піар-технології, формування корпоративної культури тощо. Пріоритетом діяльності Людмили Іванівни є розвиток власної управлінської компетентності для створення творчої атмосфери в колективі, формування сучасного освітнього середовища, сприятливого для розвитку громадянина й особистості.

У колективі Козелецького ліцеї № 1 впроваджуються в практику роботи різні форми роботи: нетрадиційні педагогічні ради, цікаві різнопланові семінари, вебінари, тренінги, майстерки, конференції, консиліуми, фестивалі, ринги, засідання круглих столів. Розвиток творчих здібностей здобувачів освіти здійснюється шляхом реалізації інноваційних проєктів.

Серед організаційно-педагогічних умов для забезпечення рівного доступу до якісної освіти учнів слід назвати цілеспрямовану, ефективну систему управління закладом освіти, що включає впровадження стратегічного управління, стратегічного планування, моніторингу якості освіти, експериментальної роботи, інновацій із підвищення професійної компетентності педагогів, а також оновлення матеріально-технічної бази.

 Основою управлінського процесу є використання результатів SWOT-аналізу, реалізація Концепції розвитку Козелецького ліцею № 1 Козелецької селищної ради Чернігівської області та цільових проєктів.

Застосування сучасних управлінських функцій (модернізованих, розвивальних, інноваційних) спільно з традиційними (прийняття управлінських рішень, планування, організація, коригування, координування, моніторинг) сприяють інноваційному розвитку Козелецького ліцею № 1 Козелецької селищної ради.

Робота директора спрямована на створення в закладі загальної середньої освіти сучасного освітнього середовища, сприятливого для розвитку творчої особистості, забезпечення її якісною освітою, на розвиток партнерських стосунків між педагогами, учнями, батьками та громадськістю.

Перспективний педагогічний досвід Павленко Л.І. вивчала методист відділу координації методичної роботи та професійного розвитку керівних кадрів Баришовець Н. П.

СОЛОВЕЙ ВАЛЕНТИНА ВАСИЛІВНА

Дата народження: 8 лютого 1969 року

Навчальний заклад, рік закінчення: Ніжинський Державний педагогічний інститут імені М.В.Гоголя, 1991 рік

Посада: заступник директора з навчально-виховної роботи

Стаж роботи (педагогічний): 32 роки

Кваліфікаційна категорія, звання: спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, учитель – методист

Адреса досвіду: Ріпкинський ліцей імені Софії Русової Ріпкинської селищної ради

Тема досвіду: Упровадження сучасних форм методичної роботи з педагогічними кадрами

Анотація досвіду:

Валентина Василівна − досвідчений педагог, творча, неординарна особистість, компетентний заступник директора з навчально-виховної роботи, учасник обласної фокус-групи для заступників директорів з методичної роботи.

Система методичної роботи в закладі – це частина роботи з педагогічними кадрами щодо підвищення професійної майстерності педагога, бо творчого учня може виховати лише творчий учитель, який сам є особистістю. Головним у методичній роботі є надання реальної, дієвої допомоги вчителям у процесі розвитку їхньої майстерності як сплаву професійних знань, навичок і умінь.

Шляхом аналізу діагностування моделюється структура, зміст і форми методичної роботи на навчальний рік. Як правило, керування методичною роботою в ліцеї здійснює методична рада. У системі загальноліцейної роботи реалізуються як групові, колективні, так і індивідуальні форми роботи. Головним у роботі методичних формувань ліцею є робота над реалізацією науково-методичної проблеми закладу, організація самоосвітньої діяльності вчителів, вивчення і впровадження інноваційного педагогічного досвіду.

Три роки поспіль Соловей В.В. забезпечувала проведення педагогічної практики на базі свого закладу для заступників директорів із навчально-виховної роботи, які проходять навчання із підвищення кваліфікації в інституті. На базі Ріпкинського ліцею імені Софії Русової Ріпкинської селищної ради для заступників директорів опорних закладів із методичної роботи було проведено семінар із теми «Акмеологічні підходи до формування професійної компетентності вчителя як чинник інноваційного розвитку закладу освіти».

Заступник надає дієву допомогу педагогічним працівникам в організації освітнього процесу, підвищенні їх теоретичного й методичного рівня. Забезпечує моніторинг різних напрямків діяльності закладу, аналізує й узагальнює його результати. Вживає заходів щодо розробки та впровадження інноваційних, експериментальних програм та технологій. Забезпечує належну якість роботи та сприяє формуванню позитивного іміджу закладу.

Валентина Василівна забезпечує координацію та належний контроль діяльності усіх методичних підрозділів. Досвідом своєї роботи постійно ділиться з колегами. На високому рівні забезпечує методичний супровід семінарів різних рівнів, конкурсів педагогічної майстерності, роботи з обдарованими учнями. Має друковані матеріали у педагогічній пресі.

Перспективний педагогічний досвід Соловей В.В. вивчала методист відділу координації методичної роботи та професійного розвитку керівних кадрів

Куценко Олена Анатоліївна

Дата народження: 24 серпня 1970 року

Навчальний заклад, рік закінчення: Ніжинський державний педагогічний університет імені Миколи Гоголя,1992 р., географія та біологія

Посада: вчитель біології

Стаж роботи (педагогічний): 30 рокі

Кваліфікаційна категорія, звання: спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист

Адреса досвіду: Чернігівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 29 Чернігівської міської ради Чернігівської області

Тема досвіду: «Особливості організації освітнього процесу при викладанні біології у рамках освітнього проєкту «Інтелект України»

Анотація досвіду:

Олена Анатоліївна – творчий, активний учитель, досконало володіє ефективними формами й методами проведення сучасних уроків, вдало поєднує у професійній діяльності принципи  науковості та доступності. Її педагогічне кредо – навчати учнів так, щоб в них було відчуття особистісної значущості, формувати у них позитивне мислення щодо навчання та життя, розвивати емоційний інтелект.

У освітньому процесі використовує елементи технологій критичного мислення, кооперативного навчання (роботу в парах, групах), навчання на основі власних відкриттів; запитальне навчання, розв’язання винахідницьких задач на основі теорії розв’язання винахідницьких задач тощо. В рамках проєкту впроваджує технології раціонального читання для формування в учнів наскрізних умінь: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно й письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати свою позицію, а також спроможність опрацьовувати значний обсяг наукової та навчальної інформації за обмежений час.

 Використовує методи проблемного, розвивального, інтерактивного, інноваційного навчання для всебічного розвитку учнів, їх талантів, здібностей, компетентностей, наскрізних умінь, цінностей, самостійності, творчості й допитливості.

 В рамках проєкту впроваджує технології раціонального читання для  формування в учнів таких наскрізних умінь, як читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, а також спроможність опрацьовувати значний обсяг наукової та навчальної інформації за обмежений час.

Учитель системно працює над формуванням в учнів: технічної складової читання за допомогою комплексу спеціальних вправ, що спрямовані на підвищення темпу читання вголос і про себе, розширення обсягу сприйняття одиниць тексту й удосконалення процесів запам’ятовування; здатності розуміти прочитане, критично осмислювати й оцінювати інформацію завдяки вправам «Техніка аргументації»; уміння створювати на основі прочитаного власні тексти-міркування. Упроваджує в практику роботи теорію поетапного формування розумових дій, використовує методику інтервальних повторень Г. Еббінгауза (застосування та створення інтелект-карт та карт знань, візуалізація інформації, «Фотоапарат», «Найрозумніший», «Великі перегони», «Ключові слова», «Запам’ятовую ефективно», «Активне слухання»).

Олена Анатоліївна постійно підвищує свій фаховий рівень, пройшла курси підвищення кваліфікації за проєктом «Інтелект України (2013, 2017), курси освітнього проєкту «PROMETHEUS» «Критичне мислення для освітян» (2022).

Олена Анатоліївна стала переможцем ІІ фінального етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2012» в номінації «Біологія».

Належну увагу приділяє роботі з обдарованими дітьми. Про результативність роботи Куценко О.А. свідчать успіхи її учнів.

 Перспективний педагогічний досвід Куценко О.А. вивчала методист відділу природничо-математичних дисциплін Нікитенко Н.В.

Миронова Лідія Миколаївна

Дата народження: 13 травня  1972 року

Навчальний заклад, рік закінчення: Черкаський університет державний педагогічний університет ім. Богдана Хмельницького, 1996 рік

Посада: директор Деснянського закладу позашкільної освіти «Центр творчості дітей та юнацтва» Деснянської селищної ради.

Стаж роботи (педагогічний): 34 роки

Кваліфікаційна категорія, звання: вища, звання «керівник-гуртка методист»

Адреса досвіду: Деснянський заклад позашкільної освіти «Центр творчості дітей та юнацтва» Деснянської селищної ради.

Тема досвіду: «Національно-патріотичне виховання як пріоритетний напрямок виховного процесу в закладі позашкільної освіти»

Анотація досвіду:

Миронова Лідія Миколаївна – досвідчений педагог, має високий рівень науково-теоретичної та фахової підготовки, запроваджує ефективні форми і методи організації освітнього процесу з національно-патріотичного виховання, постійно працює над підвищенням якості сучасного заняття, що створює необхідні умови для розвитку дітей відповідно до їх інтересів, бажань і можливостей.

Вона працює над проблемою «Національно-патріотичне виховання як пріоритетний напрямок виховного процесу в закладі позашкільної освіти». Вона є авторкою патріотичного гімну Центру творчості. У співпраці з командуванням 169 навчального центру імені князя Ярослава Мудрого створила музей Героїв АТО, ООС на честь загиблих випускників Деснянського закладу..

Миронова Л.М. є постійним учасником вебінарів, засідань творчих груп, які проводить відділ виховної роботи та позашкільної освіти Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. К.Д. Ушинського.

Лідія Миколаївна очолює волонтерський рух, працює керівником гуртка «Юні музеєзнавці-патріоти – майбутні захисники України» за програмою, укладеною Мироновою Л.М. «Майбутній захисник України», затвердженою наказом Управління освіти і науки Чернігівської облдержадміністрації від 19.01.2021 року. Прикладом успішної реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання школярів є робота гуртка «Юні музеєзнавці-патріоти – майбутні захисники України». Ключовим вектором усіх напрямів роботи гуртка є презентації тематичних експозицій у музеї Героїв АТО/ООС, публічні зустрічі з учасниками бойових дій, співпраця з 169-м Навчальним центром імені князя Ярослава Мудрого, волонтерські акції, проведення патріотичних заходів, підготовка та апробація наукових досліджень, популяризація героїзму учасників АТО/ООС у засобах масової інформації. Результативність такої роботи – формування у старшокласників стійкого образу військовослужбовця як захисника свого народу.

27 березня 2024 році на Всеукраїнському круглому столі за участю міжнародних партнерів «Концепція позашкільної освіти в умовах воєнного стану» представила досвід військово-патріотичне виховання позашкілля від Чернігівської області.

Роботі з обдарованими вихованцями приділяється особлива увага. Так, з 2017 по 2024 рік 57 вихованців стали переможцями Всеукраїнських конкурсів, 36 – обласних, 10 – місцевих. Конкурси Малої академії наук – 2020 рік – Підлісна Анастасія (ІІІ місце) за дослідницьку роботу «Євген Лоскот – Герой України – людина незламної волі»; 2021 рік – Костенко Катерина (ІІІ місце) за проєкт «Національно – патріотичне виховання школярів Деснянської громади у контексті роботи гуртка «Юні музеєзнавці – патріоти» за період з 2017 -2021 рр»; 2024 рік – Музика Крістіна (ІІІ місце) за роботу «Роль ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «ЄДИНА РОДИНА ЧЕРНІГІВЩИНИ» Деснянського відокремленого підрозділу в допомозі родинам загиблих» (з 2014 року по сьогодення»).

Перспективний педагогічний досвід Миронової Лідії Миколаївни вивчала методист відділу виховної роботи та позашкільної освіти Хлопіна Ж.Ф.

Переможці «Учитель року -2024»

Номінація «Українська мова та література»

Прізвище, ім’я, по батькові: Перещ Юлія Миколаївна

Педагогічне кредо: «Єдиний спосіб зробити щось дуже добре – любити те, що ти робиш»

Навчальний заклад, рік закінчення: Чернігівський державний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка, 1999 рік

Місце роботи: Остерський ліцей №1 Остерської міської ради Чернігівської області

Стаж роботи (педагогічний): 24 рок

Кваліфікаційна категорія, звання: спеціаліст вищої категорії, старший вчитель

Проблема, над якою працює: «Формування критичного мислення в учнів на уроках української мови та літератури»

Юлія Миколаївна досвідчений, ініціативний педагог. Досконало володіє інноваційними освітніми методиками й технологіями, активно їх використовує та поширює у професійному середовищі. Вчитель доцільно обирає структуру уроків, раціонально використовує час, враховує індивідуальні можливості учнів. Під час проведення уроків забезпечує оптимальне співвідношення між фронтальною, індивідуальною та груповою формами роботи, створює умови для організації самостійної роботи учнів, широко використовує елементи інноваційних технологій, зокрема, технології розвитку критичного мислення, ігрові та інтерактивні технології.

Працюючи над науково-методичною проблемою Юлія Миколаївна заохочує учнів приймати нешаблонні рішення та лаконічно і точно висловлювати свої думки. в процесі роботи враховує  не тільки знання програмового матеріалу, але й психологічний стан дітей, їхні індивідуальні особливості. Як результат її учні вміють аналізувати, порівнювати, самостійно виявляти проблеми і вирішувати їх, реалізують свої творчі можливості, добре сприймають, засвоюють і відтворюють навчальний матеріал.

Перещ Ю.М. має вагомі результати в роботі з обдарованими дітьми. Підготовані нею учні неодноразово ставали призерами всеукраїнських та міжнародних конкурсів та олімпіад. Другий рік поспіль керує драматичним гуртком, де активно популяризує українські звичаї та традиції (вистави «Андріївські вечорниці», «Сватання на Гончарівці»). Як голова методичної комісії вчителів суспільно-гуманітарного циклу ділиться з колегами педагогічними ідеями. Прогнозує власний професійний ріст через показові уроки, семінари-практикуми, майстер-класи.

Захищає права та інтереси дітей. Дисциплінована, відповідальна. Користується авторитетом серед педагогічних працівників, учнів та їхніх батьків.

Номінація «Фізика»

Прізвище, ім’я, по батькові: Гавриленко Наталія Мамедівна

Педагогічне кредо: «Треба бігти з усіх ніг, щоб залишатися на місці, а щоб кудись потрапити, треба бігти як мінімум удвічі швидше»

Навчальний заклад, рік закінчення:

Ніжинський педагогічний університет імені М. Гоголя, 2009 рік

Місце роботи: Носівський ліцей №1 Носівської міської ради Чернігівської області

Стаж роботи (педагогічний): 14 років

Кваліфікаційна категорія, звання: спеціаліст ІІ категорії

Проблема, над якою працює: «Прийоми пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики з використанням сучасних ІКТ»

Гавриленко Наталія Мамедівна кваліфікований фахівець, глибоко знає свій предмет, досконало володіє методикою його викладання. Пріоритетним напрямком своєї діяльності вважає формування в здобувачів освіти пізнавального інтересу, уміння пояснювати природні явища на основі законів фізики, практичних навичок розв’язування задач, зокрема практичного спрямування.

ЇЇ уроки цікаві, насичені різними сучасними формами й методами, проходять чітко, злагоджено. Вчитель враховує психологічні особливості дітей, їх навчальні можливості, стимулює позитивне ставлення до освітньої діяльності, використовує міжпредметні зв’язки, звертається до життєвого досвіду здобувачів освіти. Велику увагу приділяє підготовці здобувачів освіти до свідомого засвоєння знань у системі проблемного навчання шляхом евристичної бесіди, частково-пошукової, дослідницької роботи, постановки різноманітних пізнавальних й практичних задач, аналізу фізичних, явищ. Завдяки комп’ютерним моделям, у процесі навчання досягає вагомих результатів: підвищення інтересу учнів до фізики, здобуття ґрунтовних знань і розвитку творчих здібностей учнів. Вчить мислити, знаходити компроміси, виділяти головне, висувати гіпотези й перевіряти їх на практиці. Уроки насичені навчальними експериментами, що є не лише фундаментом навчання фізики, а й можливістю для учнів отримати елементарні практичні навички роботи з приладами. 

Уміле використання технічних засобів, дидактичного матеріалу, володіння комп’ютерними технологіями сприяють активізації діяльності учнів, забезпечують високу якість знань. Її учні є переможцями онлайн олімпіад з фізики на платформах «На Урок», «Всеосвіта», переможцями та учасниками ІІ та ІІІ етапів Всеукраїнської предметної олімпіади з фізики, активними учасниками позакласних предметних заходів, предметно-методичних тижнів.

Наталія Мамедівна постійно працює над підвищенням фахового і кваліфікаційного рівня шляхом самоосвіти, участі в семінарах, вебінарах. Як член методичного об’єднання вчителів математики, фізики та інформатики  ліцею проводить показові уроки, бере активну участь в обговорені актуальних питань педагогічної освіти. Власні методичні доробки розміщує на сайті закладу, педагогічних порталах «На Урок», «Всеосвіта».

Гавриленко Н.М. відзначається загальною культурою, наполеглива в досягненні мети, ініціативна, доброзичлива. Користується авторитетом серед педагогічних працівників, учнів та їхніх батьків.

Номінація «Географія»

Прізвище, ім’я, по батькові: Довбиш Ольга Федорівна

Педагогічне кредо: «Людина безмежна й неповторна. Як непросто знайти себе у житті… Саме школа має допомогти дитині розкрити потенційні можливості, стимулювати до саморозвитку та самовдосконалення. «У кожній дитині сонце – тільки дайте йому світити» (В. Сухомлинсьий)

Навчальний заклад, рік закінчення: Ніжинський державний педагогічний університет імені Миколи Гоголя, 30.06.2004 (спеціаліст), Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя, 30.06.2005 (магістр). Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя, 31.12.2022 (магістр).

Місце роботи: Сновський ліцей № 1 Сновської міської ради Корюківського району Чернігівської області

Стаж роботи (педагогічний):  20 років

Кваліфікаційна категорія, звання: спеціаліст І категорії

Проблема, над якою працює: «Використання ігрових технологій на уроках географії в умовах впровадження Нової української школи»

Довбиш Ольга Федорівна має високий рівень фахової підготовки. У своїй роботі вміло та творчо використовує методи компетентнісно зорієнтованого підходу до організації освітнього процесу, володіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням особливостей навчального матеріалу і здібностей учнів; упроваджує перспективний педагогічний досвід; формує навички учнів самостійно здобувати знання й застосовувати їх на практиці; вміє лаконічно, образно й виразно подати матеріал. Вільно орієнтується у всіх аспектах методики викладання географії. На уроках застосовує методи і прийоми, які сприяють повному задоволенню потреб й розвитку пізнавальних процесів у дітей. У процесі виконання завдань створює емоційну, доброзичливу атмосферу, враховує інтереси учнів, їх потреби, можливості; вміє стимулювати пізнавальну активність учнів, викликати у них зацікавленість до предмету вивчення; мотивує школярів до дослідницької діяльності, стимулює інтерес до навчання. Вдало використовує інтерактивні методи навчання, які дають змогу створювати таке освітнє середовище, в якому теорія і практика засвоюються одночасно. Уроки завжди цікаві, добре продумані, насичені, із вдало підібраною наочністю та дидактичним матеріалом. Ефективно застосовує різноманітні презентації, інтерактивні та мультимедійні програми.

Учитель та її учні беруть активну участь у позакласній роботі. Її учні є переможцями Всеукраїнського конкурсу «Будь природі другом», організованого на платформі «Всеосвіта», Всеукраїнського конкурсу «Мандрівникам належить світ» на платформі НаУрок, Всеукраїнського конкурсу «Олімпус». Також її вихованці беруть участь та здобувають призові місця у творчих конкурсах, зокрема, у Всеукраїнському конкурсі «Я дитина! Я малюю», в екологічній акції-конкурсі «Замість ялинки-святковий букет».

Педагог добре знає індивідуальні особливості учнів класу і враховує їх у роботі. Виховує в учнів повагу до батьків, учителів, старших людей, толерантне ставлення до осіб з інвалідністю, шанобливе ставлення до природи, законів України, звичаїв та традицій українського народу. Дотримується педагогічної етики, поважає гідність учнів та їх батьків.

Ольга Федорівна постійно працює над підвищенням фахового рівня, бере участь у наукових та педагогічних конференціях, фестивалях педагогічної майстерності, у роботі педрад, засіданнях методичного об`єднання вчителів природничого циклу, дає майстер-класи. Вивчає перспективний педагогічний досвід і застосовує його в освітньому процесі. Відвідує навчання із підвищення кваліфікації, тренінги, семінари, бере участь у проєктній діяльності.

Має власну громадянську позицію, активно бере участь у громадському житті ліцею та громади, користується авторитетом серед учнів, батьків і колективу.

Номінація «Образотворче мистецтво»

Прізвище, ім’я, по батькові: Михальченко Юрій Петрович

Педагогічне кредо: «У кожної дитини є творчі задатки, необхідно допомогти їм розкритися»

Навчальний заклад, рік закінчення:

Чернігівський державний педагогічний інститут імені Т. Г. Шевченка, 1994 рік

Місце роботи: Коропська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. Т. Г. Шевченка Коропської селищної ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області

Стаж роботи (педагогічний): 29 років

Кваліфікаційна категорія, звання: спеціаліст вищої категорії, старший учитель

Проблема, над якою працює: «Розвиток творчих здібностей на уроках образотворчого мистецтва»

Михальченко Юрій Петрович працює вчителем образотворчого мистецтва в Коропській ЗОШ І-ІІІ ступенів ім. Т .Г. Шевченка з 2000 року. Педагог має високий рівень фахової підготовки, постійно його вдосконалює, використовує диференційований та індивідуальний підхід до дітей, володіє сучасними освітніми технологіями, методичними прийомами, педагогічними засобами, різними формами проведення виховної та позакласної роботи, використовує інноваційні технології при організації навчальної діяльності, на високому рівні володіє засобами технічного навчання, комп’ютерними програмами.

Юрій Петрович засобами образотворчого мистецтва розвиває у своїх вихованців зорову пам’ять, спостережливість, просторову уяву, окомір, почуття ритму і гармонії. На кожному уроці вчитель відкриває своїм вихованцям образне, кольорове сприйняття світу, змушує працювати фантазію дітей, уяву, розвиває просторове мислення, розумові та пізнавальні здібності.

У процесі виконання робіт учні отримують емоційне задоволення, радість. Педагог враховує вікові особливості дітей. Тому на уроках застосовує ігрові моменти, нестандартні ситуації.

На своїх уроках Михальченко Ю. П. звертається до народної творчості, вчить цінувати народні традиції в мистецтві та побуті, прищеплює дітям любов, уміння бачити прекрасне в оточуючому середовищі. Учні з захопленням малюють предмети українського побуту, прекрасного, що нас оточує. Під керівництвом Юрія Петровича в школі постійно діють персональні виставки робіт учнів.

Під умілим наставництвом вчителя образотворчого мистецтва оновлюються стіни школи, протягом багатьох років життя школи висвітлюється в фільмах кіностудії «Відео – арт».

Михальченко Юрій Петрович – відповідальний, дисциплінований, дотримується педагогічної етики, поважає гідність вихованців, формує трудові навички, розвиває естетичні почуття вихованців.